یکشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

علمی:

بهره برداري از سه دره بزرگترین سافاری پارک کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور

سید محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: سه دره بزرگترین سافاری پارک کشور با حضور کلانتری معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست کشور، نمایندگان قزوین در مجلس، استاندار ومعاونان وی، صفری شهردار قزوین، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران كشوري و استاني به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی ؛ در این مراسم  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور ضمن بازدید از
پروژه سافاری پارک، از دهکده طبیعت و وضعیت حیوانات در این دهکده بازدید و از آن ابراز رضایت کردند.


بر اساس این گزارش؛ شهردار قزوین در این مراسم در خصوص روند اجرای پروژه و رویکرد مدیریت شهری قزوین در اجرای پروژه های زیست محیطی توضیحاتی ارائه داد.

دکتر صفری، شهردار قزوین در آیین بهره برداري از سه دره بزرگترین سافاری پارک کشور بیان نمود : اجرای پروژه های زیست محیطی مهم ترین رویکرد مجموعه مدیریت شهری قزوین است. سافاری پارک قزوین دارای ۷ دره است که چهار دره بعدی آن  بزودي به بهره برداري مي رسد.دره های گوزن، قوچ و میش و کل و بز در این مرحله به بهره برداري رسيد.


پروژه ملی سافاری پارک یکی از مهم ترین پروژه های مجموعه مدیریت شهری قزوین است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری بوستان باراجین، آشنایی کودکان با حیوانات و ایجاد مرکز مطالعه وتحقیق در خصوص حیوانات در حال انقراض در شمال شهر قزوین در حال اجرا است که سه دره از هفت دره آن به مرحله بهره برداری رسیده است.


این پروژه یکی از جاذبه های گردشگری شهر قزوین خواهد شد که به رونق صنعت توریسم استان و تحقق شعار قزوین شاداب؛ نزدیک ترین مقصد کمک شایانی خواهد کرد.

کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در آیین بهره برداري از سه دره بزرگترین سافاری پارک کشور گفت:

با همت مجموعه مدیریت شهری قزوین و حمایت استانداری پس از تکمیل این پروژه، شاهد بهره برداری از مهم ترین پارک حیات وحش ایران در قروین خواهیم بود.

سه دره از بزرگترین سافاری پارک خاورمیانه امروز به بهره برداری رسید که امید است با تعامل دستگاه های استان روند اجرای آن سرعت گیرد.

 

تصاویر مرتبط