چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

با هدف افزایش سرانه فضاهای سبز و ورزشی ویژه بانوان؛

بزرگ ترین بوستان بانوان استان قزوین افتتاح شد

به مناسب میلاد با سعادت، هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، علی ابن موسی الرضا (ع) و با حضور جمعی از بانوان قزوینی، بزرگ ترین بوستان بانوان استان با وسعت 3/4 هکتار در بلوار جمهوری اسلامی و مجاورت مصلای قزوین به بهره برداری رسید.

سیّد محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اعلام این خبر و ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، گفت: تنها منطقه ای از شهر قزوین که در آن بوستان بانوان وجود نداشت، منطقه یک شهرداری بود و ضرورت وجود چنین فضایی در این محدوده و به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود در آن، بیش از دو منطقه دیگر احساس می شد. چرا که جمعیت منطقه یک شهرداری قزوین، بیش از 103 هزار نفر است و اکثر آثار تاریخی  و مذهبی و بافت قدیمی و بازار سنتی شهر در این منطقه قرار دارد.

وی افزود: در این منطقه به علت بافت متراكم ساختماني و نبود فضاي خالي شهري، فضايي براي توسعه فضاي سبز وجود نداشته. به همین دلیل در آخرین طرح تفصیلی، برای بخشی از پهنه جنوبی بلوار جمهوری اسلامی، کاربری پارک و فضای سبز و باز عمومی در نظر گرفته شده است.

علمی با بیان اینکه پارک بانوان منطقه یک شهرداری قزوین با عنوان «بوستان مادر و کودک»، در ناحيه امامزاده علي (ع) از نواحي سه گانه این منطقه طراحی و احداث شده است، گفت: طراحی بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، بهبود فرهنگ ورزش همگانی بانوان، افزایش سرانه ورزشی مخصوص بانوان، ایجاد سالن ورزشی درون بوستان به جهت بالا بردن فضای قابل دسترس مخصوص بانوان برای ورزش های تخصصی و بهبود تندرستی، نشاط و سلامت در بانوان قزوینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بوستان مادر و کودک با هدف تامین بخشی از نیازهای عملکردی، جبران کننده فقدان فضاهای سبز، فضاهای عمومی و عرصه های فرهنگی منطقه خواهد بود. جذابیت های کالبدی و محیطی این بوستان تا حدی است که مخاطبان را نه تنها از حوزه بلافصل پیرامون، بلکه از سراسر منطقه یک و سایر مناطق شهر به سوی خود جذب می کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به وجود ساختمان ها و فضاهای مختلف در بوستان مادر و کودک، گفت: ساختمان ورزشی، ساختمان اداری، ساختمان کوشک، چایخانه و سرویس هاس بهداشتی از جمله ابنیه موجود در بوستان بانوان است. همچنین فضاهای متنوعی مانند زمین های بازی کودکان، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، میدانچه سلامت، آمفی تئاتر روباز و مسیر نمایشگاهی در قسمت های مختلف پارک احداث شده است.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: احداث بوستان بانوان مادر و کودک، ضمن افزایش سرانه فضای سبز و ورزشی ویژه بانوان، محیز مناسبی را برای حضور فعال و پویای همشهریان ساکن در منطقه یک شهرداری فراهم آورد.

انتهای پیام

تصاویر مرتبط