دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۶

در پروژه کمربندی سبز قزوین صورت گرفته است:

توجه به نیازهای شهروندان در مسیر سلامت

احداث مجموعه ساختمان های خدماتی و سرویس بهداشتی در فاز یک کمربندی سبز قزوین به طول 4 کیلومتر که یکی از قطعات کمربندی شرق شهر محسوب می شود، با هدف رفع نیازهای شهروندان و به ویژه، اعضای خانواده ها در این مسیر صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین، میر احسان میرزاده، مدیر پروژه کمربندی سبز در این خصوص گفت: این پروژه دارای بخش ها و ابعاد مختلف ترافیکی، عمرانی، محیط زیستی و سلامت است که از میدان شورا (در شمال) تا تقاطع غیرهمسطح قدس (در جنوب) احداث شده است.

 

وی افزود: هدف از ایجاد کمربندی سبز، فراهم کردن مسیری ایمن و جذاب برای حضور افراد به صورت سواره و پیاده است. برای این منظور، در کنار مسیرهای حرکت خودرو در این پروژه، مسیر سلامت در قالب مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به عرض 10 متر احداث شده است.

 

میرزاده با بیان اینکه در کنار مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری، فضاهای خدماتی و سرویس بهداشتی نیز با هدف تسهیل شرایط حضور شهروندان احداث شده است، گفت: از آنجایی که طول این پروژه بیش از 5 کیلومتر می باشد، ضروری بود برای تامین رفاه حال افرادی که از این کمربندی عبور می کنند چنین فضاهایی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: 5 مجموعه ساختمان سرویس بهداشتی و خدماتی در قسمت شمالی کمربندی سبز (از سمت میدان شورا) و به فاصله تقریباً هر 750 متر احداث شده است. این فاصله بر اساس استانداردهای ایجاد چنین فضاهایی تعیین شده است و تا کیلومتراژ 4000 این پروژه را پوشش می دهد که مسیر مناسبی برای پیاده روی مستمرِ شهروندان و خانواده ها محسوب می شود.

 

مدیر پروژه کمربندی سبز با اشاره به این موضوع که در کمربندی سبز به دلیل مجاورت با باغستان سنتی و برای جلوگیری از نفوذ به این باغات، ساختمان های بهداشتی و خدماتی احداث نشده است، گفت: هر مجموعه، شامل دو ساختمان جداگانه است که یکی از آنها سرویس بهداشتی عمومی و دیگری، فضای خدماتی و فروشگاهی است.

 

وی اضافه کرد: در ساختمان های سرویس بهداشتی، 3 چشمه مختص بانوان، آقایان و افراد دارای معلولیت در کنار اتاق مادر و کودک با امکانات مناسب در نظر گرفته شده است. این فضاها در راستای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت بوده و جزو معدود سرویس های بهداشتی سطح شهر می باشد که در آنها اتاق مادر و کودک با هدف حضور تمام اعضای خانواده و بهره مندی آنان از مسیر و منظر شهری ایجاد شده است. در ساختمان های خدماتی نیز امکان عرضه محصولات غذایی یا ایجاد محل اجاره دوچرخه شهری وجود دارد.

 

میرزاده در خاتمه بیان کرد: متراژ هر مجموعه ساختمان خدماتی و سرویس بهداشتی، بیش از 100 متر مربع می باشد که در یک طبقه احداث شده است تا حداقل تاثیر در منظر پیرامون کمربندی سبز ایجاد گردد. نمای این ساختمان ها در هماهنگی با شرایط اقلیمی و بومی منطقه و توجه به معماری سنتی، ترکیب سنگ و آجر در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط