هدف: - تسهیل درعبورومروروکاهش بارترافیکی بلوارشهیدبهشتی وخیابان فلسطین -افزایش ظرفیت ترافیکی بلوارشهیدبهشتی وبلوار پیامبراعظم(ص) -تسهیل درعبورومرورودسترسی آسان به خارج شهر مزیتهای طرح ونوع اجرای خاص پروژه : اجرای این پروژه دربلوارپررفت وآمد شهید بهشتی به تسهیل هرچه بیشتر درحمل ونقل شهری قزوین کمک شایانی میکند . ساخت این تقاطع غیرهمسطح وسایرپروژه هایی از این دست براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهرقزوین که درشورای عالی ترافیک وزارت کشور به تصویب رسیده صورت گرفته است . براساس نظرات کارشناسی مشاوران طرح بابهره برداری از تقاطع غیرهمسطح قدس شاهد کاهش بارترافیکی چهارراه ولیعصرخواهیم بود. معرفی المانهای سازه ای تقاطع: پل شهید بهشتی: طول سازه عرشه .....................260 متر عرض سازه.......................... 8/14 متر مساخت عرشه .................3848 متر، مربع به صورت سگمنتال شامل 2 لاین رفت و 2 لاین برگشت پل رمپ جهتی: طول سازه عرشه .................454 متر عرض سازه ........................3/8 متر مساحت عرشه 2/3768 متر مربع، به صورت سگمنتال شامل 2 لاین رفت به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) و 2 لاین برگشت زیرگذر جهتی بلوار پیامبر اعظم(ص): طول سازه:390 متر عرض سازه:12 متر مساحت عرشه:4680 متر مربع ،به صورت دال مجوف در جا این طرح دارای یک پل اصلی،یک پل جهتی ویک زیرگذراست . دو دستگاه پل دال بتنی ،یک دستگاه پل روگذردرجهت شمال – جنوب ویک دستگاه پل جهتی شمال به شرق ازمشخصات اجرایی این پل است . پل دوم به ارتفاع 18 متر ازروی پل اول باروش جدید سگمنتال وطراحی سازه بسیارزیبا بارعایت استانداردهای ایمنی وترافیک طراحی شده است.
دلایل انتخاب روش سگمنتال طره متعادل: امکان موازی کاری وسرعت بالای اجرا زیبایی وکیفیت بدلیل پیش ساختگی به حداقل رساندن عملیات اجرایی (نظیرآرماتوربندی وبتن ریزی) درمجاورت ترافیک محل
المانهای تشکیل دهنده زیرگذر: شمع های طره باقطر 120 فاصله محور حدود 300متر دیوارنمایی باضخامت حدود 30سانتیمتر دال مجوف سقف درمحل عبور از زیر محور کمربندی احجام اصلی پروژه: حفاری:30000 متر مکعب سطح عرشه: 7800 متر مربع خاکبرداری پی کنی: 80000 متر مکعب خاکریزی: 40000 متر مکعب بتن صندوقه پیش ساخته (سگمنت) :5700 متر مکعب تعداد شمعها : 121 عدد حجم کل بتن ریزی :30000 متر مکعب آرماتور بندی :3150 تن قالب بندی:35000 متر مربع
مشخصات قراردادی: مشاور طرح:مهندسین مشاور کرانه به کرانه پارس دستگاه نظارت:مهندسین مشاور هگزا مدت اجرای پروژه :20 ماه تاریخ شروع قرار داد:10/10/93 تاریخ پایان قرار داد:6/10/95 پیمانکار پروژه:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (گروه تخصصی شهید رجایی) مشخصات مالی پروژه : اعتباراولیه : 449میلیاردريال و 60 میلیارد ریال جهت تملک
|
تقاطع غیر همسطح قدس
تقاطع غیر همسطح قدس
تقاطع غیر همسطح قدس