پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس
هدف از اجرای طرح : بعلت حجم انبوه تردد خودرو (خصوصاً ماشین آلات سنگین) در میدان فعلی از سمت بویین زهرا و شرکتهای حومه به طرف قزوین و از کمربندی زنجان و رشت به سمت جاده بویین زهرا ، شاهد ترافیک نیمه سنگین در این میدان و تقاطعهای مجاور میباشیم . این تقاطع در مسیر جاده بویین زهرا و راه آهن بمنظور افزایش ظرفیت ترافیکی تقاطع جاده بویین زهرا با خیابان اصفهان ،تسهیل در دسترسی عبور ومرور به خارج شهر و ساماندهی ورودی شهر قزوین ، سهولت در تردد شبکه ترافیکی مسیر و افزایش رضایتمندی مردم در محور ، نیز توسعه شهری و ایجاد ظرفیتهای جدید اجتماعی و اقتصادی ساخته میشود . مزیتهای طرح و نوع اجرای خاص پروژه : این پروژه گام اول برای پلسازی در جنوب شهر است . با راه اندازی این پل در رینگ جنوبی و شرقی ، بارترافیکی از مرکز شهر کاسته میشود درنتیجه بناهای تاریخی استان در مرکز شهر کمتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت . از سال 1389مطالعات طرح جامع ترافیک در استان شروع شد که در سال1393به تصویب شورای عالی ترافیک رسید ، براساس این طرح با احداث بزرگراهی بطول یک کیلومتر از جاده بویین زهرا به سمت قزوین و بالعکس و نیز احداث رمپهای جانبی و میدانی با شعاع و کاربری مناسبتر ،معضل ترافیکی در این میدان مرتفع میشود . افزایش خطوط راه آهن شهر قزوین از یک خط به چهار خط از دیگر اهداف ساخت پل است مشخصات فنی سازه پل : در طرح پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس 8/4 کیلومتر راه آسفالته ، ساخت چهاردستگاه پل شامل دو دستگاه به دهانه 26 متر و دو دستگاه پل راه آهن با دو دهانه 25 متری و میدان ورودی شهر به شعاع 91متر درنظر گرفته شده است . این پل بصورت زیرگذر طراحی گردیده که رمپ اصلی بطول 1،000متر توسط چهار عدد پل از میدان اصفهان به سمت داخل شهر متصل میشود . دارای چهار پل درجاریز است که دو دستگاه از آنها برای خط راه آهن است . پروژه دارای ده رمپ Aتا L و یک میدان اصلی است . احجام اصلی پروژه :
مشخصات قراردادی :
اعتبار ریالی پروژه: 250 میلیارد ریال
|
تقاطع غیر همسطح خلیج فارس
تقاطع غیر همسطح خلیج فارس
تقاطع غیر همسطح خلیج فارس