9/27/2016

نصرتي، شهردار قزوين:

فردا تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قزوين به بهره‌برداري مي‎رسد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: در برنامه سفر رياست جمهور و هيئت همراه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس با اعتبار 250ميليارد ريال و با فضاي‌سبز پنج هکتار فردا به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي افزود: اين تقاطع غيرهمسطح در جنوب شهر قزوين محدوده ايستگاه راه آهن در ورودي جاده قزوين به بوئين زهرا به بهره برداري خواهد رسيد.

وي اظهار کرد: به‌علت حجم انبوه تردد خودرو به خصوص ماشين آلات سنگين در ميدان سابق از سمت بويين زهرا و شرکت‌هاي حومه به طرف قزوين و از کمربندي زنجان و رشت به سمت جاده بويين زهرا، شاهد ترافيک نيمه سنگين در اين ميدان و تقاطع هاي مجاور بوديم. اين تقاطع در مسير جاده بويين زهرا به ساوه و سلفچگان و همچنين راه آهن قزوين، به‌منظور افزايش ظرفيت ترافيکي تقاطع جاده بويين زهرا با خيابان اصفهان، تسهيل در دسترسي عبور و مرور به خارج شهر و ساماندهي ورودي شهر قزوين، سهولت در تردد شبکه ترافيکي مسير و افزايش رضايتمندي مردم در محور و نيز توسعه شهري و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد اجتماعي و اقتصادي احداث شده است.

اين مقام مسوول ادامه داد: از سال 1389مطالعات طرح جامع ترافيک در استان شروع شد که در سال1393به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيد، بر اساس اين طرح با احداث بزرگراهي به‌طول يک کيلومتر از جاده بويين زهرا به سمت قزوين و بالعکس و نيز احداث رمپ‌هاي جانبي و ميداني با شعاع و کاربري مناسبتر، معضل ترافيکي در اين ميدان حل مي‌شود، افزايش خطوط راه آهن شهر قزوين از يک خط به چهار خط از ديگر اهداف احداث اين تقاطع است.

وي تصريح کرد: در پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح خليج فارس 4/8 کيلومتر راه آسفالته، ساخت چهار دستگاه پل شامل 2 دستگاه به دهانه 26 متر و 2 دستگاه پل راه آهن با 2 دهانه 13 متري و ميدان ورودي شهر به شعاع 80 متر درنظر گرفته شده است. اين پل به‌صورت زيرگذر طراحي شده که رمپ اصلي به‌طول يک هزار و 200 متر توسط چهار عدد پل از جاده بويين زهرا به سمت داخل شهر متصل مي‌شود و داراي چهار پل در جاريز است که 2 دستگاه از آن‌ها براي خط راه آهن مي‌باشد و اين پروژه داراي 10 رمپA   تا L  و يک ميدان اصلي است.

نصرتي عنوان کرد: پيمانکار پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قرارگاه خاتم الانبياء(ص)  گروه تخصصي شهيد رجايي مي‌باشد که از مهرماه سال 93 فعاليت خود را براي احداث اين تقاطع غيرهمسطح آغاز کرد و اکنون آماده بهره‌برداري مي‌باشد.

پايان پيام

 

related images