9/5/2017

بازديد سرپرست شهرداري قزوين به همراه رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين از 3 پروژه شاخص شهرداري قزوين

علي صفري، سرپرست شهرداري قزوين به همراه رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين از 3 پروژه شاخص شهرداري قزوين بازديد کردند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ علي صفري، سرپرست شهرداري قزوين به همراه رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در اين بازديد از نزديک در جريان پروژه‌هاي احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع)، مجتمع تجاري، اداري و مسکوني حکم آباد و ساختمان شهرداري قزوين قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش؛ پروژه تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) 80درصد پيشرفت فيزيکي و 50درصد پيشرفت مالي دارد و در صورت عدم بروز مشکل اين پروژه تا پايان سال به پايان خواهد رسيد.

گفتني است؛ تقاطع غير همسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر دومين پل طويل صندوقه‌اي  بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره  متعادل اجرا شده است.

بر اساس اين گزارش؛ تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهيل در عبور و مرور و افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار جمهوري اسلامي به عنوان کمربندي شهر، برقراري ارتباط بين پل ابوترابري و بلوار جمهوري در راستاي تکميل رينگ شرقي و کاهش حجم ترافيک ميدان تهران قديم در حال احداث است.

اين تقاطع غيرهمسطح يکي از بزرگترين پل‌هاي احداثي مرکز استان و اولين پل 2 طبقه در جنوب شهر قزوين است که به روانسازي ترافيک شمال، جنوب، غرب و شرق قزوين کمک خواهد کرد.

در اين گزارش آمده است؛ اين پروژه در راستاي تکميل بخشي از طرح جامع شهري و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافيک که به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيده است، مي‌باشد.

تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر به صورت  2 طبقه با عرض 22.5 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال احداث است و مدت اجراي اين پروژه  28ماه با اعتبار 147 ميليارد تومان مي‌باشد.

مدت زمان اجراي پروژه مجتمع تجاري، اداري و مسکوني حکم آباد 30ماه است

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ پروژه مجتمع تجاري، اداري و مسکوني حکم آباد در 30ماه آينده به پايان خواهد رسيد.

بر اساس اين گزارش؛ مساحت زمين پروژه مجتمع تجاري، اداري و مسکوني حکم آباد 5هزار و 246مترمربع و مساحت کل زيربنا 40هزار و 686مترمربع است که در 8 بلوک، 19طبقه و 3طبقه زيرزمين در حال احداث مي‌باشد.

اتمام مرحله اول پروژه ساختمان جديد شهرداري قزوين تا پايان سال

بر اساس اين گزارش؛ پروژه ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين از 60 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و مرحله اول اين پروژه تا پايان سال در صورت عدم بروز مشکل به پايان خواهد رسيد.

بر اساس اين گزارش؛ احداث ساختمان شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين به منظور استقرار معاونت‌ها و مديريت سازمان‌هاي وابسته در يک مجتمع به جهت تسريع در امور اداري مراجعه کنندگان و کاهش اتلاف وقت شهروندان در مراجعه به شهرداري و همچنين کاهش هزينه هاي حمل و نقل در دستور برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفته است.

در اين گزارش آمده است؛ از سوي ديگر با توجه به لزوم هماهنگي و يکپارچگي واحدهاي خدماتي شهرداري در زمان بحران، متمرکز کردن سازمان‌ها و واحدهاي خدمات‌رسان در يک ساختمان ضروري و لازم به شمار مي‌آمد.

موضوع اجراي اين پروژه در اواخر سال 89 بر اساس تفاهمنامه‌اي با شرکت سازندگي انصار کليد خورد و در اوايل سال 1390 قرارداد آن منعقد و تعداد 6 بلوک در زميني به مساحت حدود 7هزارمترمربع با زيربنايي بالغ بر 30هزار مترمربع احداث شد.

اسکلت پروژه از نوع فلزي و پيچ مهره‌اي طراحي شده که با توجه به طرح ارائه شده شامل ساختمان شورا و 2 برج 14 طبقه و يک ساختمان 6 طبقه مياني و يک آمفي تئاتر است.

پايان پيام