9/22/2017

علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين تشريح کرد؛

تشريح اقدامات معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين در 5 ماه گذشته

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: احداث تقاطع غير همسطح امام رضا(ع)، اجراي 2 پروژه در حوزه گردشگري و اجراي پروژه‎هاي ابنيه از برنامه‎هاي در حال اجراي اين مجموعه در سال جاري است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي در تشريح اقدامات و فعاليت‎هاي عمراني اين مجموعه در 5 ماه گذشته گفت: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر دومين پل طويل صندوقه‌اي بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره متعادل اجرا شده است.

وي افزود: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهيل در عبور و مرور و افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار جمهوري اسلامي به عنوان کمربندي شهر، برقراري ارتباط بين زيرگذز باغستان (ابوترابي) و بلوار جمهوري در راستاي تکميل رينگ شرقي و کاهش حجم ترافيک ميدان تهران قديم در حال احداث است.

علمي اضافه کرد: اين تقاطع غيرهمسطح بزرگترين پل‌ احداثي مرکز استان و اولين پل 2 طبقه در جنوب شهر قزوين است که به روانسازي ترافيک شمال-جنوب و شرق به غرب  قزوين کمک خواهد کرد و تاکنون 80 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در ادامه تصريح کرد: پروژه ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين نيز از 60 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و تاکنون بيش از 36 ميليارد تومان براي ساخت اين پروژه هزينه شده است.

وي ادامه داد: احداث ساختمان شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين به منظور استقرار معاونت‌ها و مديريت سازمان‌هاي وابسته در يک مجتمع به جهت تسريع در امور اداري مراجعه‎کنندگان و کاهش اتلاف وقت شهروندان در مراجعه به شهرداري و همچنين کاهش هزينه هاي حمل و نقل در دستور برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفته است.

اين مقام مسوول بيان کرد: از سوي ديگر با توجه به لزوم هماهنگي و يکپارچگي واحدهاي خدماتي شهرداري در زمان بحران، متمرکز کردن سازمان‌ها و واحدهاي خدمات‌رسان در يک ساختمان ضروري و لازم به شمار مي‌آمد.

علمي به ديگر پروژه‎هاي ابنيه در حال اجرا اشاره و خاطر نشان کرد: عمليات اجرايي احداث برج تجاري، مسکوني و اداري حکم آباد نيز در سال جاري آغاز شده است.  

علمي در ادامه تشريح  اقدامات معاونت عمراني شهرداري قزوين گفت: اجراي مرحله اول پروژه هفت دره (سافاري پارک) و احداث مخازن پنجگانه ذخيره آب که به منظور توسعه منطقه گردشگري باراجين طراحي شده است، از ديگر پروژه‌هاي عمراني در حال اجراست.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين افزود: درحوزه عمراني مناطق سه گانه شهرداري قزوين نيز ميزان 192هزار و 200 مترمربع عمليات آسفالت ماشيني، 38هزار و 500 مترمربع عمليات آسفالت دستي صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در سازمان عمران نيز در 5 ماه گذشته 72هزار و 400 تن آسفالت توليد شده است و همچنين 192 هزار و 200 مترمربع عمليات روکش آسفالت ماشيني،38هزارو 500 مترمربع آسفالت دستي و 95 هزار مترطول عمليات درزگيري و 62هزار و 600 مترمربع نيز تراش و مرمت آسفالت صورت گرفته است.

کامران گلباز، مدير ابنيه معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين در ادامه در خصوص پروژه هاي ابنيه در حال اجرا گفت: يکي از پروژه هاي در حال اجرا در معاونت فني و عمراني احداث برج تجاري –اداري و مسکوني حکم آباد است که  کارفرماي آن شهرداري قزوين، مشاور طرح  مهندسين مشاور گروه ايجاد، پيمانکارشرکت شهر آتيه و مجري عمليات اجراي آن  شرکت عمران آذرستان است که از ابتداي خرداد ماه فعاليت خود را آغاز کرده اند

وي افزود: مدت زمان اجراي اين پروژه 30 ماه است و اين پروژه داراي 6 بلوک اصلي و 2 بلوک الحاقي و نوع سازه فلزي- قاب دوگانه  پيچ مهره اي است.

اين مسوول تعداد طبقات اين پروژه را 19 طبقه، 3 طبقه زيرزمين  و 2طبقه تجاري و 14 طبقه اداري و مسکوني عنوان و بيان کرد: مساحت زمين اين پروژه 5هزار و 246مترمربع است که مساحت کل زيربنا 40هزار و 686 متر مربع مي‌باشد.

گلباز به پيشرفت 60 درصدي پروژه ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي اشاره و اظهار کرد: پس از مطالعات و بررسي‌هاي لازم در چندين نقطه از شهر در نهايت بلوار مطهري مناسب‌ترين مکان براي احداث ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر معرفي شد.

وي افزود: موضوع اجراي اين پروژه در اواخر سال 89 بر اساس تفاهمنامه‌اي با شرکت سازندگي انصار کليد خورد و در اوايل سال 1390 قرارداد آن منعقد و تعداد 6 بلوک در زميني به مساحت حدود 7هزارمترمربع با زيربنايي بالغ بر 30هزار مترمربع احداث شد.

مدير ابنيه معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين افزود:اسکلت پروژه از نوع فلزي و پيچ مهره‌اي طراحي شده که با توجه به طرح ارائه شده شامل  يک ساختمان شورا و 2 برج 14 طبقه و يک ساختمان 6 طبقه مياني و يک آمفي تئاتر است.

وي گفت: در سال 1393 به منظور اصلاحاتي بر روي تاسيسات، نما و معماري ساختمان، طرح اوليه پروژه مورد بازبيني قرار گرفت و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص استفاده از نماي ايراني اسلامي در سطح کشور، مسوولان ذيربط بر آن شدند تا نماي ساختمان با معماري ايراني اسلامي تطابق داده و همسو با سياست اجراي معماري ايراني اسلامي اجرا شود.

اين مسوول بيان کرد: پس از تصويب و ابلاغ تغييرات ياد شده فوق، عمليات اجرايي پروژه با حفظ سياست قبلي اما با تفکر جديد، دوباره سرعت دوچندان گرفت و با توجه به حضور تمام وقت کارشناسان و مديران مربوطه، اکنون عمليات اجراي آن باسرعت مناسبي درحال اجراست.

گلباز در ادامه تصريح کرد: اميد واريم با ياري خداوند متعال و فراهم بودن شرايط، مرحله يک آن به زودي به پايان رسيده و تا نيمه دوم سال 96 افتتاح و به بهره‌برداري برسد.

وي گفت: اجراي عمليات تاسيسات برقي و تاسيسات مکانيکي همزمان با ساير قسمت‌هاي پروژه در حال پيشرفت مي‌باشد.

وي افزود: در پنج ماه گذشته 721 متر مربع قالب بندي،8هزار و 397 کيلو آرماتوربندي صورت گرفته و 137متر مربع آجر کاري و 257 متر مکعب سفال کاري و 180 متر مربع عايق کاري اجرا شده است.

اين مسوول گفت: 893متر مربع سنگ پلات و 677 متر مربع تايل سراميک نما اجرا شده است و در بخش تاسيسات مکانيکي،  1249 متر لوله فولادي،448 متر لوله پروپيلن و 1492 متر لوله پلي اتيلن در پنج ماه گذشته اجرا شده است و در بخش تاسيسات برقي نيز 502 متر کابل کشي، 46هزار و 411 متر لوله کشي برق pvc و هزار و 22 متر وسايل و تجهيزات متفرقه مانند سيني گذاري، کابل برق و ... صورت گرفته است.

سيد محسن انتظاري، مدير پل‌ها در معاونت فني و عمراني در تشريح اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث تقاطع غير همسطح امام رضا(ع) گفت: اين پروژه منطبق با طرح‌هاي بالادستي و هماهنگ با طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع) است که يکي از برنامه هاي اصلي شهرداري قزوين در ساماندهي ترافيک و تسهيل در عبور و مرور جنوب شهر مي‌باشد.

وي افزود: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر با عرض 22.4 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال احداث است و طول سازه عرشه اين تقاطع 2هزار متر در 2 خط رفت و 2 خط برگشت به همراه لاين هاي اضطرار به عرض 4/22 متر و مساحت در پلان44هزار و 800 متر مربع است که  به صورت قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) مي‌باشد.

وي گفت: ظرفيت پارکينگ در اين تقاطع هزار خودرو است که اين پارکينگ‌ها زائران بارگاه امامزاده حسين (ع)،مزارشهدا و آرامستان‌ها را پوشش مي‌دهد.

انتظاري تصريح کرد: نوع پل در نظر خواهي از ذينفعان و مراجع ذيصلاح از طريق فرآيند تحليل شبکه اي (AHP) در سلسله مراتب خاص، روش قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) انتخاب شده است.

وي افزود: زيبايي و کيفيت به دليل پيش ساختگي،پوشش جبهه هاي کاري موازي و امکان هدايت ترافيک در حين اجراي عمليات احداث ازديگر دلايل استفاده از روش قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) در اين پروژه بود.

وي خاطر نشان کرد:طراح اين پروژه مهندسين مشاور هگزا، دستگاه نظارت مهندسين مشاور طرح گارنو و پيمانکار پروژه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) است.

انتظاري بيان کرد: مدت اوليه اجراي اين پروژه  28ماه با اعتبار 147 ميليارد ريال مي باشد که تا کنون 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

 انتظاري در ادامه سخنانش به طراحي و اجراي مرحله اول پروژه هفت دره (سافاري پارک) و شروع عمليات اجرايي مخازن پنجگانه ذخيره آب در منطقه گردشگري باراجين اشاره و اظهار کرد:مرحله اول پروژه هفت دره (سافاري پارک) و مخازن پنجگانه ذخيره آب که به منظور توسعه منطقه گردشگري باراجين پيش بيني شده، در حال اجراست.

وي افزود: اعتبار پيش بيني شده براي مرحله اول پروژه هفت دره بالغ بر 160 ميليارد ريال بوده که در زميني به مساحت بيش از  26 هکتار در حال اجراست.

وي گفت: مرحله اول پروژه هفت دره، طراحي و اجراي  پارکهاي باز (سافاري) شامل زيستگاه شيرها، ببرها، خرسها، گرگ‌ها، پرندگان شکاري بزرگ، گوزنها، قوچ‌ها و ميش‌ها و مناطقي جهت زندگي گرازها، گاو ميش‌هاو گورخرها مي‌باشد.

اين مسئول ادامه داد: دهکده حيات طبيعت باراجين که در شمال شهر قزوين و در دامنه کوه‌هاي البرز واقع شده ،با محيطي طبيعي براي زيست انواع جانوران و وحوش از يوزپلنگ گرفته تا شير و خرس و گرگ به زيباترين زيست بوم و نمونه کشوري تبديل شده است.

اين مسوول افزود: احداث پارک‌هاي تخصصي از جمله پارک مارها، پارک کروکوديل‌ها، پارک پرندگان شکاري ويژه و پارک تکثير و حفاظت از گونه‌هاي جانوري در دست انقراض با برند قزوين از برنامه‌هاي فاز بعدي پروژه هفت دره است.

وي با بيان اينکه سدهاي کوچک خاکي (مخازن ذخيره آب در بوستان باراجين) با هدف ذخيره سازي160هزار مترمکعب آب به منظور آبرساني 250 هکتار فضاي سبز و توسعه زيرساخت مراکز تفريحي و گردشگري باراجين با اعتباري بالغ بر  110 ميليارد ريال در حال احداث است، خاطر نشان کرد: اجراي اين پروژه را شرکت راهسازي عمران ايران  به عنوان پيمانکار بر عهده دارد.

وي بيان کرد: شرکت مهندسين مشاور آ ب پوي نيز به عنوان دستگاه نظارت کارگاهي و عاليه در اين مجموعه فعاليت مي کند و عمليات اجرايي احداث سدهاي کوچک خاکي(مخازن ذخيره آب در بوستان باراجين) شامل 5 درياچه مي باشد که در  14 ماه اجرايي خواهد شد و تاکنون 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

فريبرز قلي پور مدير هماهنگي عمراني مناطق سه گانه و سازمان عمران نيز در تشريح اقدامات صورت گرفته حوزه هاي عمراني مناطق شهرداري و سازمان عمران در پنج ماه گذشته اعلام کرد: در منطقه يک شهرداري حدود 42 هزار و 800 مترمربع عمليات روکش آسفالت ماشيني صورت گرفت که در اين راستا 5هزار و 350 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

وي افزود: حدود 30هزار و 200 مترمربع عمليات روکش آسفالت دستي انجام شد که در اين عمليات 3هزار و 770 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت و عمليات درزگيري در اين منطقه نيز به ميزان34هزار و 150 متر طول انجام شده است.

وي بيان کرد:در منطقه يک شهرداري در پنج ماه گذشته 25هزار و 560 مترمربع عمليات تراش و مرمت آسفالت صورت پذيرفت و 3هزارو 200تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت و عمليات آماده سازي شهرک دانش تاکنون 20 درصد و عمليات آماده سازي پارک صنوبر 45 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

قلي پور تصريح کرد: در سطح منطقه دو شهرداري حدود 52هزار و 680 متر مربع عمليات روکش آسفالت ماشيني صورت گرفت که در اين راستا 6هزار و 585 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

اين مسوول بيان کرد: 6هزار و 200 مترمربع عمليات روکش آسفالت دستي انجام گرفت که در اين عمليات هفتصد و 70 تن آسفالت استفاده شد و 30هزار و 220 متر طول نيز عمليات درزگيري صورت گرفت.

وي افزود: تراش و مرمت آسفالت در منطقه دو شهرداري 26 هزار و 760 مترمربع بوده که 3هزار و 345 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفته است.

وي گفت: عمليات آماده سازي ارنجک نيز 21 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

اين مسئول اظهار کرد: در منطقه سه شهرداري حدود 96هزار و 750 مترمربع عمليات روکش آسفالت ماشيني صورت گرفت که در اين راستا 12هزار و 902 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

اين مسوول بيان کرد: حدود 2هزار و 80 مترمربع نيز عمليات روکش آسفالت دستي انجام شده است که 260 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

وي افزود: 30 هزار و 215 مترطول نيز عمليات درزگيري انجام شد.

وي اضافه کرد: از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه در منطقه سه شهرداري 10 هزار و 280 مترمربع تراش و مرمت آسفالت صورت گرفت که در اين خصوص يک هزار و 285 تن آسفالت استفاده گرديد.

وي گفت: عمليات آماده سازي شهرک عظيميه نيز تاکنون 34 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

مدير هماهنگي عمراني مناطق و سازمان عمران در ادامه به اقدامات عمراني صورت گرفته سازمان عمران در پنج ماه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در سازمان عمران طي پنج ماه گذشته حدود 72هزار و 400 تن آسفالت توليد شده است.

قلي پور در ادامه به اقدامات اجرايي سازمان عمران اشاره و تصريح کرد: در پنج ماه گذشته 192 هزار و 200 مترمربع از معابر  شهر توسط سازمان عمران آسفات ماشيني شده و 38 هزار و 500 مترمربع نيز عمليات آسفالت دستي صورت گرفته است.

وي افزود :در پنج ماه گذشته 95 هزار متر طول درزگيري  و 62 هزار و 600 متر مربع تراش و مرمت آسفالت انجام شده است.

وي اظهار کرد:عمليات آماده سازي هر سه منطقه نيز توسط سه گروه کامل ماشين آلات بطور همزمان در حال انجام است.

وي گفت: تراش و مرمت ورودي هاي شهر نيز با 13هزار و 428 تن آسفالت در مساحتي بالغ بر 107هزار و 400 متر مربع توسط سازمان عمران به انجام رسيده است.