تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع)

تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع)

عملیات عمرانی احداث تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع)

پل طبقاتي امام رضا (ع)  به عنوان نخستين پل طویل استان به طول 2هزار متر و دومين پل طويل صندوقه‌اي  بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره  متعادل اجرا شده است.

تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهيل در عبور و مرور وروانسازی ترافیک غرب و شرق شهر و افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار جمهوري اسلامي به عنوان کمربندي جنوبی شهر، برقراري ارتباط بين پل باغستان (ابوترابي) و بلوار جمهوري در راستاي تکميل رينگ شرقي و کاهش حجم ترافيک ميدان تهران قديم در حال احداث است.

فاز دوم این پل، اتصال به پل باغستان (ابوترابی ) است که رینگ شرقی شهر را پس از متصل شدن به پل ولایت تکمیل خواهد کرد ،این فرایند نیز در حال اجرااست .

جايگاه شهر قزوين در ترانزيت مسافر و کالا در کشور بر کسي پوشيده نيست و وجود کمربندي و رينگ شهري در ايفاي اين نقش، لازم و ضروري است و کمبود آن بر اهميت اين موضوع خلل وارد کرده  و مشکلات ترافيکي عمده اي را به وجود مي آورد، از اين رو در راستاي تکميل بخشي از طرح جامع شهري و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافيک که به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيده است ،پس از بررسي گزينه هاي مختلف، احداث پل امام رضا(ع) در بلوار جمهوري مصوب و اجرايي شد.

اين پروژه منطبق با طرح‌هاي بالادستي و هماهنگ با طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع) است که يکي از برنامه هاي اصلي شهرداري قزوين در کاهش بار ترافیکی در جنوب شهر مي‌باشد.

طول عرشه پل 2هزار متر با عرض 22/5 متر و در ارتفاع 7/5متر ، با 2 خط رفت و 2 خط برگشت به همراه لاين هاي اضطرار به عرض کل 22/4متر و مساحتی بالغ بر44هزار و 800 متر مربع می باشد که  بصورت قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) بوده و داراي هزار و 100 متر  رمپ نيز مي‌باشد، ظرفيت پارکينگ در اين تقاطع هزار خودرو پیش بینی شده است که اين پارکينگ‌ها خودرو های زائران بارگاه امامزاده حسين (ع)،مزارشهدا و آرامستان‌ها را پوشش مي‌دهد.

مبلغ قرارداد این پروژه یکصدو 47 میلیارد تومان می باشد، طراح  آن مهندسين مشاور هگزا، دستگاه نظارت مهندسين مشاور طرح گارنو و پيمانکار پروژه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) است.

 

 

  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •