یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

سیاهپوش مدیر پروژه اتصال مسیر بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع)::

اجرای عملیات کالورت بلوار جمهوری اسلامی با هدف ساماندهی مسیر انتقال آب به پایان رسید

سیاهپوش مدیر پروژه اتصال مسیر بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع) گفت: اجرای کالورت بلوار جمهوری اسلامی در پروژه اتصال مسیر بلوار آیت اله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) به منظور ساماندهی مسیر انتقال آب به باغستان سنتی قزوین در کمربندی شرق شهر به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین؛سیّد ناصر سیاهپوش،افزود: احداث کالورت در این پروژه به دلیل اینکه یکی از انهار اصلی قزوین که با نام «رودخانه دَراگ» شناخته می شود، از فضای زیرین رمپ اتصال مسیر به پل امام رضا (ع) عبور می کرد، در دستور کار قرار گرفت. این نهر، علاوه بر هدایت آبهای سطحی و سیلاب فصلی، آب مورد نیاز  حدود 200 هکتار از باغات سنتی جنوب قزوین را نیز تامین می کند.

 

وی افزود:طبق طرح بالادست در پروژه کمربندی شرق شهر، کالورت به عرض 70/6 و ارتفاع 2 متر در فضایی به طول 50 متر اجرا شده است. البته 25 متر از این سازه به صورت سرپوشیده می باشد که در فضای زیرین مسیر اصلی پروژه قرار دارد و مابقیِ طول آن، به شکل روباز احداث شده است.

 

سیاهپوش با بیان اینکه انتخاب سازه کالورت به جای لوله های انتقال آب با هدف حفظ عرض نهر موجود و جلوگیری از تغییر سطح مقطع آن صورت گرفته و این سازه به صورت درجا و در محل احداث شده است؛ گفت: دیوارهای این سازه به صورت وزنی و از طریق قالب بندی و بتن ریزی احداث شده، در کف کالورت بتن ریزی صورت گرفته و عملیات اجرای سقف کالورت ( دال) در قالب آرماتوربندی و بتن ریزی بوده است.

 

وی در خاتمه گفت:در این سازه بتنی احداث کالورت در مجموع، 688 مترمکعب بتن ریزی انجام شده است تا فضا و مسیر مناسبی برای انتقال آب به باغستان فراهم شود.

 

گفتنی است؛ پروژه اتصال مسیر بلوار آیت اله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع)، آخرین قطعه در تکمیل پازل کمربندی شرق قزوین محسوب می شود که به طول 1400 متر در حال احداث می باشد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط