یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

علمي، معاون فني وعمراني شهرداري قزوين:

عمليات عمراني احداث ساختمان جديد شوراي اسلامي شهر از 80 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: بلوک شوراي اسلامي شهر در ساختمان جديد شهرداري و شورا که در بلوار شهيد مطهري در حال احداث است از 80 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي افزود: ساختمان جديد شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوين داري 6بلوک است که در زميني به مساحت حدود 6هزار متر مربع با زيربنايي بالغ بر 30هزار مترمربع در حال احداث است.

اين مقام مسوول عنوان کرد: اين ساختمان شامل ساختمان شورا و 2برج 14 طبقه و يک ساختمان 6طبقه مياني و يک آمفي تئاتر است .

وي تصريح کرد: همه عمليات اجرايي تاسيسات مکانيکي و برقي فضاي داخلي بلوک شورا به پايان رسيده و در مرحله آماده سازي نصب تاسيسات سنگين در موتور خانه است.

علمي افزود: بيشتر عمليات عمراني اين بلوک به پايان رسيده و اکنون عمليات اجراي سقف کناف در حال اجراست و در صورت فراهم بودن شرايط به زودي اين بلوک قابل بهره برداري خواهد بود.

علمي افزود: در بلوک هاي اداري عمليات عمراني نازک کاري آغاز شده و در بلوک حوزه شهردار (بلوک مياني) عمليات اجراي نصب سازه نما در ضلع شمال در حال اجراست.

وي ادامه داد: نماي سراميک ضلع شمال بلوک هاي اداري نيز به پايان رسيده و هم اکنون زير سازي فولادي نماي سراميک در ضلع جنوب اين بلوک ها در حال انجام است که در صورت مساعد بودن شرايط جوي به زودي شاهد تغييرات چشم گيري در نماي ساختمان خواهيم بود.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: موضوع اجراي اين پروژه در اواخر سال89 بر اساس تفاهم نامه‌ اي با شرکت سازندگي انصار کليد خورد و در اوايل سال1390 قرارداد آن منعقد گرديد و در سال1393 به منظور اصلاحاتي بر روي تاسيسات، نما و معماري ساختمان، طرح اوليه پروژه مورد بازبيني قرار گرفت و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص استفاده از نماي ايراني اسلامي در سطح کشور، مسوولان ذيربط بر آن شدند تا نماي ساختمان با معماري ايراني اسلامي تطابق داده شده و همسو با سياست اجراي معماري ايراني اسلامي اجرا شود.

اين مسئول افزود: پس از تصويب و ابلاغ تغييرات ياد شده، عمليات اجرايي پروژه با حفظ سياست قبلي اما با تفکر جديد، دوباره سرعت دوچندان گرفت و با توجه به حضور تمام وقت کارشناسان و مديران مربوطه، اکنون عمليات اجراي آن با سرعت مناسبي درحال اجراست و تاکنون 63 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

تصاویر مرتبط