یکشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۰۶

علمی، معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین خبر داد؛

برقراری اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت با احداث پل طبیعت

سید محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین گفت: در راستای اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت، عملیات عمرانی پروژه پل طبیعت در انتهای جاده سلامت (قبل از ورودی باراجین) با 42% پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین؛ علمی افزود: به منظور برقراری اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت، تقویت فرهنگ پیاده روی، دوستی انسان با طبیعت و ایجاد خاطره شهری برای شهروندان، اجرای این پروژه با اعتبار 35 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و عملیات عمرانی آن از تیرماه سال جاری آغاز شد.

وی با بیان اینکه ایجاد و بازتولید فضاهای عمومی اجتماع پذیر به عنوان محل رخداد تعاملات اجتماعی در راستای خلق محیط های شهری پایدار یکی از اهدافی است که در دهه های اخیر مورد توجه قرار دارد، عنوان کرد: این در حالی است که  گرایش به زندگی ماشینی، حضور گسترده وسایل نقلیه و تغییر چهره شهر به واسطه چیرگی اتومبیل بر فضای شهری، جدایی گزینی مردم از فضاهای عمومی، نادیده انگاری ارزش های اجتماعی و فرهنگی و هویتی نهفته در فضاهای عمومی و بی توجهی به حفظ و ارتقای حیات جمعی موجب شد تا در دهه های پیشین برخی از این فضاها در مقیاس های مختلف شهری، اهمیت و جایگاه خود را از دست دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد فضای عمومی در مقیاس های مختلف توسط مدیریت شهری  در دهه های گذشته تلاشی برای رفع نیاز اجتماعی انسان به فضاهای عمومی بوده و حضور افراد در این فضاها منجر به اجتماع پذیری فضای عمومی و عاملی در راستای موفقیت فضاست.

علمی با اشاره به اینکه پروژه پل طبیعت مصداق بارز احترام به حقوق شهروندی است، عنوان کرد: بر خلاف تعبیر پل که معبری است برای رسیدن از نقطه ای به نقطه ای دیگر، این پل علاوه بر اتصال مسیر رفت و برگشت جاده سلامت می تواند محل مناسبی برای مکث و تماشای چشم انداز طبیعت اطراف باشد.

وی در خصوص عملیات عمرانی پروژه عنوان کرد: با توجه به تشخیص وجود لوله گاز در مرحله دوم اجرای پل طبیعت که موجب کندی عملیات شده بود، با هماهنگی های صورت گرفته با نمایندگان شرکت گاز شهرستان، مقرر شد جابه جایی این تأسیسات با کمترین هزینه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین افزود: تضمین دسترسی شهروندان به محیطی ایمن و تلاش در راستای ارتقای مؤلفه های کیفیت محیطی با تأکید بر ویژگی های کالبدی و زیبایی شناختی از جمله اصول مطرح شده در این پروژه است.

علمی خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه شرکت سازندگی انصار بوده و با سازه ای بتنی در حال احداث است.

پایان پیام

 

 

 

 

تصاویر مرتبط