پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۰۵

حق‌لطفي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين خبر داد؛

اتمام اسكلت بندي برج 554 واحدي پونک شهر قزوين

اسكلت بندي برج 554 واحدي پونک شهر قزوين كه عمليات اجرايي آن در پايان خرداد ماه سال 90 آغاز شده بود به پايان رسيد.

 

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: اسكلت بندي برج 554 واحدي پونک قزوين به پايان رسيده و اين برج هم‌اكنون از  38 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و عمليات عمراني آن همچنان ادامه دارد.
مسعود حق لطفي هدف از احداث برج‌هاي مسکوني پونك (هفت بلوک) را اشتغال زايي و رونق اقتصادي در شهر، تغيير سيما و منظر شهري و تأمين مسكن شهروندان برشمرد و افزود: مجتمع مسكوني پونك در فضايي به مساحت 14 هزار و630 متر مربع شامل هفت بلوك مي باشد كه در 4 شكل مختلف طراحي شده است.
وي اضافه كرد: مساحت كل زيرزمين طبقه دوم كه شامل پاركينگ‌ها، رمپ و انباري است حدود 8 هزار مترمربع و مساحت زيرزمين طبقه اول كه با كاربري پاركينگ، رمپ و انباري حدود 8 هزار مترمربع مي‌باشد.
اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: كاربري بيشتر فضاها مسكوني بوده و ساير بخش‌ها از جمله فضاهاي تفريحي، خدماتي، فرهنگي، آموزشي، تجاري و ورزشي نيز به منظور خدمت رساني به ساكنين مجتمع، طراحي شده است.
حق لطفي با بيان اين مطلب که نوع سازه اين برج فلزي، پيچ مهره، سيستم مقاوم در برابر زلزله، سيستم دوگانه سازه اي ترکيب قاب خمشي و مهار بند جانبي است، افزود: اين برج با قرار گرفتن در مجاورت اداره مخابرات شهر قزوين واقع در شهرک پونک، پس از اجرا، 558 واحد مسکوني را كه شامل 144 واحد سه خوابه ، 270 واحد دو خوابه و 177 تک خوابه مي باشد، در اختيار شهروندان متقاضي قرار خواهد داد.
 حق‌لطفي عنوان کرد: کارفرماي اجراي طرح ياد شده شهرداري قزوين است و نظارت بر نحوه اجراي آن را معاونت فني و عمراني بر عهده دارد.
معاون فني و عمراني شهرداري قزوين مبلغ اوليه قرارداد احداث اين برج را 630 ميليارد ريال ذکر کرد و ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده براي اجراي اين طرح در سال گذشته مبلغي معادل 200 ميليارد ريال است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط