یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۷

علمي، سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين:

احداث تقاطع غيرهمسطح قدس در مراحل پاياني قرار دارد

محمد علمي، سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: روند ساخت تقاطع غيرهمسطح قدس مطلوب بوده و مراحل پاياني را طي مي کند.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي با بيان اينکه اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح قدس از بهمن ماه 93  آغاز شده است، گفت: اکنون با گذشت 19  ماه از اجراي اين پروژه، پيشرفت فيزيکي معادل 90 درصد دارد.

وي با بيان اينکه پيمانکار پروژه قدس مدت 20 ماه را براي تکميل طرح تعيين کرده است، گفت: اين پروژه به صورت غير همسطح طراحي شده و مسير عبور شرق به غرب بصورت هم سطح ،مسير عبور جنوب به شمال تراز اول و پل جهتي از شرق به جنوب در تراز دوم  اين پروژه تعريف شده است.

علمي مبلغ اوليه اعتبار پيش‌بيني شده براي پروژه قدس را حدود 449 ميليارد ريال  عنوان کرد و گفت: پيمانکار پروژه تقاطع غيرهمسطح قدس  موسسه شهيد رجايي است که زير مجموعه قرارگاه خاتم الانبياء(ص) مي‌باشد.

سرپرست فني و عمراني شهرداري قزوين  تصريح کرد: در اجراي اين پروژه ها به معارض تأسيساتي نيز  برخورد داشته ايم که با مساعدت نهاد هاي ذيربط و پيگيري هاي کارشناسان و مهندسين معاونت فني و عمراني شهرداري برطرف شده  و  اميد است با ياري خداوند متعال در زمان مقرر تحويل شهروندان شوند.

اين مسئول ادامه داد: تقاطع غير همسطح قدس داراي پيشرفت 90 درصدي است که محور زير پل  و ميدان قدس آماده بهره‌برداري و رمپ‌هاي ورودي و خروجي آن نيز به پايان رسيده است و اکنون در مرحله تکميل روشنايي و نصب هندريل هاي روشنايي و آسفالت است.

علمي  با اشاره به مشخصات فني پروژه تقاطع غير همسطح قدس اعلام کرد: با احتساب رمپ ها طول کل مسير  پل شهيد بهشتي560 متر با عرض متوسط  14/80 و پل جهتي بلوار پيامبر اعظم (ص) 830 متر طول با عرض متوسط 8/30 است .

وي بيان کرد: اين محور با توجه به حجم بالاي ترافيکي، يکي از محورهاي شرياني شهر بوده که ارتباط بين تقاطع وليعصر (عج) و ميدان لشگر  را فراهم کرده و از طرفي رينگ شرقي شهر را با اتصال به  بلوار آيت اله خامنه اي و بلوار شهيد ابوترابي به کمربندي غربي و جنوبي شهر متصل خواهد کرد.

اين مسئول در ادامه ضمن تقدير از صبر و شکيبايي همشهريان در احداث اين تقاطع اعلام کرد :شهرداري قزوين همواره در تلاش است تا پروژه هاي مشابه را در حداقل زمان به بهره برداري رسانده و کمترين آسيبي به شهر برسد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: استفاده از تقاطع‌هاي غير همسطح يکي از راهکارهاي موثر براي رواني عبورومرور است و از مباحث مورد توجه در مديريت شهري، مهندسي ترافيک، مهندسي راه و ترابري و مهندسي عمران مي‌باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط