یکشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۲۳

علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين:

تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) از 81درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است

سيد محمد علمي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) بزرگترين پل‌ه احداثي مرکز استان و اولين پل 2 طبقه در جنوب شهر قزوين است که تاکنون 81 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي افزود: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر دومين پل طويل صندوقه‌اي  بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره  متعادل اجرا شده است.

وي بيان کرد: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهيل در عبور و مرور و افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار جمهوري اسلامي به عنوان کمربندي شهر، برقراري ارتباط بين زيرگذز باغستان (ابوترابي) و بلوار جمهوري در راستاي تکميل رينگ شرقي و کاهش حجم ترافيک ميدان تهران قديم در حال احداث است.

اين مقام مسوول اضافه کرد: اين پروژه منطبق با طرح‌هاي بالادستي و هماهنگ با طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع) است که يکي از برنامه هاي اصلي شهرداري قزوين در ساماندهي ترافيک و تسهيل در عبور و مرور جنوب شهر مي‌باشد.

علمي افزود: تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) به طول 2هزار متر با عرض 22.4 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال احداث است و طول سازه عرشه اين تقاطع 2هزار متر در 2 خط رفت و 2 خط برگشت به همراه لاين هاي اضطرار به عرض 4/22 متر و مساحت در پلان44هزار و 800 متر مربع است که  بصورت قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) مي‌باشد.

معاون شهردار قزوين گفت: ظرفيت پارکينگ در اين تقاطع هزار خودرو است که اين پارکينگ‌ها زائران بارگاه امامزاده حسين (ع)،مزارشهدا و آرامستان‌ها را پوشش مي‌دهد.

اين مقام مسوول تصريح کرد: نوع پل در نظر خواهي از ذينفعان و مراجع ذيصلاح از طريق فرآيند تحليل شبکه اي (AHP) در سلسله مراتب خاص، روش قطعات پيش ساخته صندوقه اي (سگمنتال) انتخاب شده است.

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در ادامه  خاطر نشان کرد: طراح اين پروژه مهندسان مشاور هگزا، دستگاه نظارت مهندسان مشاور طرح گارنو و پيمانکار پروژه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) است و مدت اوليه اجراي اين پروژه  28ماه با اعتبار 147 ميليارد ريال مي باشد که تا کنون 81 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

 

پايان پيام

تصاویر مرتبط