یکشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۱۳

علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

پیشرفت 80درصدی بلوک شورای اسلامی شهر در پروژه احداث ساختمان جدید شهرداری و شورا

سید محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: بلوک شورای اسلامی شهر در ساختمان جدید شهرداری و شورا که در بلوار شهید مطهری در حال احداث می باشد از80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین؛ علمی افزود: ساختمان جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین داری 6بلوک است که در زمینی به مساحت حدود 6هزار متر مربع با زیربنایی بالغ بر 30هزار مترمربع در حال احداث است و شامل ساختمان شورا و 2برج 15 طبقه و یک ساختمان 9طبقه میانی مدیریت و یک آمفی تئاتر است .

وی تصریح کرد: همه عملیات اجرایی تاسیسات مکانیکی و برقی فضای داخلی بلوک شورای اسلامی شهر در حال به پایان رسیدن است و در مرحله نصب تاسیسات در موتور خانه می باشد و بیشتر عملیات عمرانی این بلوک به پایان رسیده و در حال حاضر عملیات اجرای سقف کناف و نازک کاری در حال اجراست و در صورت فراهم بودن شرایط به زودی این بلوک قابلیت بهره برداری را خواهد داشت.

علمی افزود: در بلوک های اداری نیز عملیات عمرانی در حال اجراست و در بلوک حوزه شهردار (بلوک میانی) عملیات اجرای نصب سازه نما در ضلع شمال در حال اجرا می باشد، نمای سرامیک ضلع شمال برج های اداری نیز به پایان رسیده و هم اکنون زیر سازی فولادی نمای سرامیک در ضلع جنوب بلوک های مذکوردر حال اتمام است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی به زودی شاهد تغییرات چشم گیری در نمای ساختمان خواهیم بود .

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: موضوع اجرای این پروژه در اواخر سال89 بر اساس تفاهم نامه‌ ای با شرکت سازندگی انصار کلید خورد و در اوایل سال1390 قرارداد آن منعقد گردید. در سال1393 به منظور اصلاحاتی بر روی تاسیسات مکانیکی و برقی بر اساس اصلاح الگوی مصرف انرژی همچنین کل نمای پروژه  و معماری ساختمان، طرح اولیه پروژه مورد بازبینی قرار گرفت و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از نمای ایرانی اسلامی در سطح کشور، مسوولان ذیربط بر آن شدند تا نمای ساختمان با معماری ایرانی اسلامی تطابق داده شده و همسو با سیاست اجرای معماری ایرانی اسلامی اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه مبلغ قرارداد این پروژه نیز 233 میلیارد ریال است، افزود: پس از تصویب و ابلاغ تغییرات یاد شده، عملیات اجرایی پروژه با حفظ سیاست قبلی اما با تفکر جدید، دوباره سرعت دوچندان گرفت و با توجه به حضور تمام وقت کارشناسان و مدیران مربوطه، اکنون عملیات اجرای آن با سرعت مناسبی درحال اجراست و تا کنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تصاویر مرتبط