یکشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۸

واکاوی عملکرد مناسبتی شهرداری در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، اقدامات سازمان های مسئول شهرداری را در مناسبت های جشن باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، با برپایی جلسه ای در تالار شهر مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

‍ به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در این جلسه که به ریاست قاسم اللهیاری و با هدف واکاوی و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان بر پا شد ابتدا منجم سرپرست سازمان زیباسازی، محمودی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ربیعی مدیر پیشگیری از تخلفات شهری معاونت خدمات شهری به عنوان نماینده این معاونت، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه متبوع خود در این مناسبت ها پرداختند‌ و در مقام پاسخگویی به انتظارات و انتقادات مطروحه از سوی اعضای کمیسیون به موانع پیش روی شهرداری در اجرای طرح ها و برنامه ها اشاره نمودند.

بر پایه این گزارش، از جمله مسایل مطرح شده از سوی مدعوین می توان به پایین آمدن سطح کمی و کیفی مشارکت شهروندان در برپایی برنامه های مناسبتی، عدم مشارکت در حفظ و نگهداری تأسیسات و تسهیلات شهری، محدودیت منابع مالی و انسانی و مواردی از این دست اشاره کرد.

ین گزارش می افزاید، اعضای کمیسیون با مقبول ارزیابی نمودن روند فعالیت ها در این ایام، اقدامات صورت گرفته در سطح شهر را مطلوب دانسته و با ارایه پیشنهاداتی خواستار اتمام طرح های نیمه تمام و توجه ویژه به استفاده از المان های مرتبط با عناوین و نام خیابان ها و میادین شهر و همچنین تداوم روند خدمات رسانی به مناطق منفصل شهری و مناطق جنوب شهر شدند.

بر پایه این گزارش، در بخش دیگر این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین پس از استماع گزارشات و بحث و بررسی پیرامون اقدامات صورت گرفته، با تاکید بر این مطلب که کمیسیون های تخصصی شورای شهر اولین نهاد تصمیم ساز در شهرداری به شمار می روند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر و هم اندیشی از مجموع تصمیمات گرفته شده در مجموعه شهرداری، ارجح ترین، کارآترین و اثربخش ترین آنها را تایید می کنند تا جهت تصویب در صحن شورا و اجرا توسط شهرداری در دستور کار قرار گیرد، اذعان داشتند؛ این جایگاه از حق مطالبه گری برخوردار است و بررسی اقدامات صورت گرفته را حق و تکلیف خود می داند.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، در بخش دیگری از این جلسه، تمرکز زدایی در توزیع امکانات  و خدمات شهری و همچنین اجرای طرح ها و برنامه ها را مورد توجه قرار دادند و خواستار عدالت محوری در ارایه خدمات به شهروندان شدند.

همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر با بیان این مطلب که با تغییر مدیریت، تفکر و نگاه به مسایل نیز تغییر می کند و مخاطبان منتظر آثار رویکرد جدید و تحول در اجرای برنامه ها هستند، اقدامات صورت گرفته برای مناسبت های نوروز و ماه رمضان را جامع و کافی ندانستند و تاکید کردند؛ برنامه های نوروزی هم از نظر تنوع و حجم و هم به لحاظ کیفیت و محتوا نتوانست آنگونه که باید رضایت اعضای کمیسیون را جلب نماید تا به عنوان افتخار شهر از آنها یاد کند.

این گزارش می افزاید، اعضای کمیسیون همچنین با بیان این مطلب که اعتقاد ما بر این است که نباید به مقوله فرهنگی نگاه پیمانکاری داشته باشیم خاطرنشان کردند، ابتدا باید بدانیم چه هدفی داریم؟ و برای دستیابی به آن هدف برنامه ریزی و راه های دستیابی به آن را ترسیم نماییم، برای ریال به ریال اجرای برنامه هایمان چرتکه بیناندازیم و صرف اینکه فقط کاری انجام شود خود را شرمنده و مدیون مردم و بیت المال نکنیم.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی همچنین با بیان این مطلب که باید در مراحل مختلف اجرای برنامه ها، به صورت جدی و با وسواس، پایش صورت گیرد تا نقاط ضعف و قوت بلافاصله شناسایی و نسبت به جرح و تعدیل یا تقویت آنها اقدام شود، مردم را به عنوان مخاطب جزء ترین اقدامات و تصمیمات در شهر، بهترین ناظر بر عملکرد مسئولین دانستند و خواستار ارایه گزارشی مبسوط از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری به کمیسیون شدند.

در پایان اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی، بخش دیگری از جلسه را به بررسی نامه های واصله و لوایح شهرداری اختصاص دادند و در خصوص آنها تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط