سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

مهدی خانی،

رسیدگی به وضعیت شرکتهای آرمان بنا و بهسازان آینده در شهرداری قزوین/ایجاد وحدت رویه در کمیسیونهای ماده صد

وضعیت امور پیمانی و قراردادها در دو شرکت آرمان بنای قزوین و بهسازان آینده مناسب نیست و بایستی گزارش جامعی از این شرکتها به کمیسیون مالی شورا ارایه شود.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران ،ترافیک و امورزیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: شهرداری قزوین بنا به ضرورت درسالهای اخیر شرکتهای تابعه ای از جمله دو شرکت بهسازان آینده و آرمان بنای قزوین برای اقدامات کارگزاری و یا پیمانکاری ایجاد نموده است که با توجه به اطلاعات کسب شده وضعیت این دو شرکت در امور پیمانی و قراردادها مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا این موضوع توسط شورای اسلامی شهر قزوین مورد واکاوی قرار گیرد از شهرداری قزوین خواست تا گزارش جامع و کلی به کمیسیون مالی شورا از وضعیت دو شرکت مذکور ارایه نماید.

به گفته دبیر شورای اسلامی شهر قزوین، پس از بررسی وضعیت این شرکتها، در خصوص ادامه و یا قطع همکاری با این شرکتها توسط شورا و شهرداری قزوین تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از تذکرات خود به شهرداری قزوین خواستار شفاف سازی نظام پرداخت حقوق و دستمزد و نحوه ساماندهی آن در شهرداری قزوین شد و گفت: هنوز اعضای شورا از نحوه اجرایی شدن برنامه های شهرداری در این حوزه مطلع نیستند و لازم است تا در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد.

مهدی خانی همچنین در تذکری از شهرداری قزوین خواست تا نمایندگان مطلع در جلسات صحن علنی و یا در کمیسیونهای تخصصی شورا برای توضیحات لوایح حتما حضور داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امورزیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش به مصوبات جلسه ای که باحضور سازمان نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا کمیسیون توافقات توسط معاونت شهرسازی شهرداری برای ورود به موضوع تخلفات ساختمانی قبل از ماده صد ظرف بازه زمانی شش ماه تشکیل و پیگیری شود.

به گفته وی، لازم است تا معاونت شهرسازی شهرداری قزوین با افراد و دستگاههای ذینفع در این خصوص برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا بتوانیم موضوعات کمیسیون ماده صد را نظام بندی کنیم.

مهدی خانی به یکی دیگر ازمصوبات خوب این جلسه اشاره داشت و گفت: همچنین مقرر شد تا معاونت شهرسازی شهرداری قزوین، ظرف یک ماه آینده برای ایجاد وحدت رویه در کمیسیون های ماده صد جلسه ای تشکیل دهند تا به یک وحدت رویه در این کمیسیونها برسیم.

دبیر پارلمان محلی قزوین از ایجاد و راه اندازی یک سامانه برای شفاف سازی اقدامات حوزه مسکن خبر داد و گفت: مقرر شده تا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، شهرداری قزوین و راه وشهرسازی استان با ایجاد تمامی اطلاعات سازندگان مسکن و نحوه پرداختها و گرفتن هزینه توسط سازمان فاوای شهرداری قزوین سامانه ای راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس بایستی ظرف سه ماه آینده سازمان فاوای شهرداری قزوین، با کلیه متولیان این امر جلساتی برگزار نمایند تا بتوانیم با راه اندازی این سامانه درحوزه ساخت و ساز اقدام شفاف سازانه ای انجام دهیم و شهروندان نیز از رضایت بهتری برای خدمات دهی برخوردار شوند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط