شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۵

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

برخی مدیران تخصصی حرف می‌زنند ولی عوامانه رفتار می‌کنند و شهروندان قزوینی از این رفتار مسئولان خسته شده اند.

برخی مسئولان در قزوین متخصصانه سخن می‌گویند و عوامانه رفتار می‌کنند/ تصمیماتی که خروجی آن قفل کردن کار مردم باشد، ظلم است

   علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در نشستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: میراث فرهنگی باید یک سرمایه اجتماعی برای ما باشد ولی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و به نقل از پایگاه خبری صبح قزوین، وی افزود: بودجه‌ای که شهرداری قزوین برای حفظ باغستان تخصیص داده را با اعتبار تخصیص یافته از جانب میراث فرهنگی با هم قیاس کنید و ببینید آیا شهرداری و مدیریت شهری پرچم‌دار حفاظت از باغستان سنتی است یا میراث فرهنگی؟

فرمانی ادامه داد: فرزندی را با نام باغستان متولد کردیم و وقتی می‌خواهیم برایش هزینه کنیم آن را فرزند خود نمی‌دانیم، اما هرگاه بخواهیم از این فرزند انتفاعی ببریم، می‌گوییم فرزند من است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شهروندان قزوینی دیگر از تخصصی حرف زدن اما عوامانه عمل کردن مسئولان خسته شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم در بازار سنتی قزوین در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، تقریبا ۲۱ نهاد و سازمان مرتبط با بازار را دعوت کرده و از آنان درخواست کردیم تا یک طرح جامع برای ساماندهی بازار سنتی قزوین پیشنهاد بدهند. 

فرمانی بیان کرد: در سال اخیر سه آتش‌سوزی را در بازار سنتی قزوین داشتیم؛ مدیریت شهری در کنار حفظ فضای شهری، مکلف به حفظ امنیت و رفاه مردمی است که عنان کار خود را در دستان و اختیار مدیران شهری قرار داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خطرات احتمالی در صورت وقوع آتش سوزی در بازار قزوین خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر بودجه ویژه‌ای برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار سنتی مصوب کرده است. 

فرمانی تاکید کرد: ما عهده دار مسئولیت شدیم تا با تعامل کارها را پیش ببریم و نیامدیم که باری بر روی دوش مردم بگذاریم، خروجی تصمیات باید خدمت به خلق باشد؛ تصمیمی که خروجی آن قفل کردن کار مردم باشد، ظلم است.

این مسئول گفت: در کشوری با نام ایران اسلامی با این قدمت تاریخی بالا، چند شهر داریم که می‌تواند پایگاه توریستی در دنیا شود، با استفاده درست از این ظرفیت دیگر نیازی به نفت نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در استان قزوین تاکید کرد: یکی از شهرهایی که می‌تواند در اولویت برای گردشگری اقتصادی قرار بگیرد، قطعا قزوین است.

فرمانی خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و زیر علم امام حسین(ع) سینه می‌زنیم؛ لذا به عنوان نماینده مردم شهر قزوین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست می‌کنم تا یک نگاه ویژه در بحث ساماندهی میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان داشته باشند، چراکه متاسفانه اکنون میراث فرهنگی که باید یک سرمایه اجتماعی برای ما باشد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: من در جایگاهی که هستم چنانچه احساس کنم اقدام اشتباهی صورت گرفته، منتقد جدی آن خواهم بود و اگر مشاهده کنم جایی حقی تضییع می‌شود از آن دفاع خواهم کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط