یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم شفافیت در فرآیند واگذاری غرفه های سعدالسلطنه

اعضای کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح و نامه های مربوطه از سوی شهرداری قزوین بر ضرورت شفافیت و فرآیند واگذاری غرفه های مجموعه سعدالسلطنه تاکید نمودند.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به ریاست قاسم اللهیاری و باحضور مدیران و نمایندگان مطلع شهرداری قزوین و با دستور کار بررسی لوایح و نامه های واصله  از جمله امکان سنجی اجرای طرح پاتوق تعالی بانوان در سرای سعدالسلطنه و بررسی تفاهم نامه مبنی بر مساعدت و اجرای چمن مصنوعی برای آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه، اعضای کمیسیون ضمن توجه به منشور خاص برای مدیریت سعد السلطنه، بر ضرورت ارایه فرآیند واگذاری غرفه ها دراین مجموعه به صورت شفاف تاکید نمودند و خواستار اختصاص موزه سنگ و یک راسته برای اساتید بنام خوشنویسی در سعدالسلطنه شدند.

گفتنی است؛ همچنین در این جلسه مباحثی از جمله توجه به متناسب بودن نسبت استقرار کافه ها و نسبت فعالیتهای صنایع دستی و فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه و ارائه کاربری هر فضا وآمار فعلی تعداد غرفه ها و تعیین ساز و کار ارائه غرفه هابه هنرمندان شهر از سوی اعضای کمیسیون مطرح گردید.

در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری قزوین درخصوص تفاهم نامه پیشنهادی مبنی بر مساعدت در اجرای چمن مصنوعی زمین الحاقی به ساختمان دبستان میرعماد و زمین ضلع شمال غربی ورزشگاه معلم از واحدهای آموزشی کم برخوردار در خیابان راه آهن و مولوی جهت استفاده دانش آموزان و عموم مردم از جمله جوانان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، اعضای کمیسیون ضمن بررسی این لایحه بر ضرورت شفاف سازی هزینه آماده سازی چمن مصنوعی و نحوه مشارکت شهرداری قزوین در این طرح تاکید نمودند.

همچنین مباحثی از جمله ارائه خدمات ورزشی به صورت محله ای، ایجاد قرارگاه ورزش برای پدران و مادران به همراه فرزندانشان و مشارکت در  تجهیز مدارس ، ارزیابی چمن های مصنوعی سطح شهر قزوین و مرمت زمین چمن مصلی دراین جلسه مطرح گردید.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ در پایان این جلسه درخواست مساعدت و حمایت موسسه فرهنگی و هنری سیمرغ سخن به واسطه برگزاری جشنواره ملی مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط