پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۷

مروری بر عملکرد منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته پر کار گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالار مردم، حضور در سامانه 137 شهرداری قزوین، دیدار با مراجعین مناطق چهارگانه، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا و برگزاری نشست هم اندیشی کمیسیون بانوان با بانوان شاغل درشهرداری قزوین به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، طی این مدت دو جلسه علنی  به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار و اعضای شورا طی آن چهار لایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

بر پایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛رویکردی که در مجموع به حل وفصل مسایل 45 پرونده انجامید و بادستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ، درآمد ، نوسازی ، ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.

گفتنی است ؛ درهفته ای که سپری شد جلسه کمیسیون فرهنگی  به ریاست قاسم اللهیاری و باحضور مدیران سازمانهای زیباسازی و فرهنگی ورزشی و نوسازی و بهسازی  شهرداری قزوین بر پا شد و ضمن بررسی لوایح ونامه های مربوطه دراین جلسه  بر لزوم شفافیت در فرآیند واگذاری غرفه های مجموعه سعد السلطنه تاکید شد .

همچنین در این جلسه  مباحثی از جمله توجه به متناسب بودن نسبت استقرار کافه ها و نسبت فعالیتهای صنایع دستی و فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه و ارائه کاربری هر فضا وآمار فعلی تعداد غرفه ها و تعیین سازوکار ارائه غرفه هابه هنرمندان شهر و اختصاص مکانی در سعدالسلطنه به طرح پاتوق بانوان ازسوی اعضای کمیسیون مطرح گردید. 

برپایی کمیسیون عمران شورای اسلامی شهرقزوین به ریاست مهدی مهدی خانی وبا هدف بررسی و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی در شهر قزوین از  دیگر اقدامات شورای اسلامی شهرقزوین در هفته اخیر بود.

ازدیگر برنامه های این نهاد مردمی حضور اعضای شورای اسلامی شهرقزوین از جمله حسین صلح جو در سامانه 137 شهرداری قزوین به منظور پاسخگویی به درخواستهای شهروندان  و حضور فاطمه اشدری در برنامه کنکاش رادیو قزوین و رادیو نما  به مناسبت روز قزوین بود.

بررسی لوایح شهرداری در جلسه  تلفیق کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی  با کمیسیون عمران ،ترافیک وامور زیربنایی شورای  اسلامی شهر قزوین که به  ریاست مهری السادات تقوی برگزارشد، نیز از دیگر اقدامات اعضای شورا طی مدت مذکور بود؛ در این کمیسیون  چندین لایحه املاکی   مورد بحث و بررسی قرار گرفت . همچنین ؛لایحه شهرداری قزوین در خصوص پروژه های لکه گیری آسفالت و مرمت جداول و تعریض پل ارتباطی از طریق مناقصه در شهرداری منطقه چهار مورد  پس از واکاوی  تصویب شد.

گفتنی است ؛ کمیسیون خدمات شهری وشورایاری شورای اسلامی شهرقزوین نیز به ریاست حسین صلح جو درهفته اخیر در محل سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین و با هدف بازدید ازپروژه های در دست اجرای این سازمان برگزار گردید.

دراین بازدید رییس و اعضای کمیسیون خدمات  شهر ضمن دیدار با پرسنل بخشهای مختلف این سازمان از تلاشهای صورت گرفته قدردانی نمودندو خواستار افزایش خدمات رفاهی به پرسنل این سازمان شدند.

از  برنامه بدرقه زائران اربعین حسینی در پایانه آزادگان شهرداری قزوین  توسط علی فرمانی رئیس و قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورا  می توان  به عنوان دیگر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر قزوین درهفته اخیر یاد کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط