یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

ضرورت جذب و بهره برداری از مشاوران خبره مالی در شورا /کمیسیون پیگیری و نظارت راه اندازی شود

شورای اسلامی شهر قزوین در اسرع وقت نسبت به جذب و بهره برداری از مشاوران مالی خبره اقدام نماید تا با دسترسی به سامانه مالی شهرداری هرگونه پرداخت و دریافت ها به صورت روزانه رصد شود.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،فرج اله فصیحی رامندی عضو این شورا در جلسه شورا ضمن تاکید بر اهمیت تعیین واخذ مشاوران مالی در شورا اظهار کرد: به منظور دسترسی به تمامی دریافت ها و پرداختی های شهرداری قزوین و صورت های مالی ضرورت دارد تا شورا نسبت به جذب مشاوران خبره مالی اقدام نماید ؛ چراکه درغیر اینصورت نظارت شورا معنایی ندارد و درحد شعار باقی خواهد ماند. 

وی با اشاره به بند هشت ماده ۸۰ وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر ها گفت: البته طبق این بند از قانون شوراها نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه و دارايي هاي نقدي، جنسي و اموال منقول و غيرمنقول شهرداري و همچنين نظارت بر حساب درآمد و هزينه آنها توسط شورا باید به گونه‌اي باشد كه مخل جريان عادي امور شهرداري نباشد. 

فصیحی رامندی بر ضرورت توجه اعضای شورا به وظیفه نظارتی این نهاد تاکید نمود و افزود: در حال حاضر بحث نظارت در شورا جنبه شعاری و نطق دارد و به دلیل حجم کار شورا و دچار شدن به روزمرگی، اعضا فرصت لازم برای رسیدگی و نظارت دقیق را ندارند. 

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، نظارت به معنای حضور فیزیکی در همه جلسات نیست، بلکه باید با این قضیه به صورت سیستماتیک و نظام مند برخورد شود . 

فصیحی رامندی با بیان این که رساله عملی شورا بودجه سالیانه شهرداری است، تصریح کرد: باید کمیسیونها در حوزه وظایف خود با معاونت های مربوطه تعامل داشته و بر عملکرد آنها در پروژه ها و حوزه مالی اعمال نظارت نمایند. 

وی همچنین بر ضرورت ورود تخصصی کارشناسان خبره به ویژه حوزه مالی در شورا تاکید نمود و افزود: کدام یک از اعضا تخصص مالی دارند که بتوانند دراین بخش نظارت دقیقی داشته باشند؟ لذا ضرورت دارد تا کمیسیون نظارت راه اندازی شود و با استفاده از مشاوران خبره اعمال نظارت صورت گیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط