چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

دفاع مقدس را حماسه‌وار وارد حافظه‌ بصری مردم کنیم

امروز نیاز داریم که دفاع مقدس را حماسه‌وار وارد حافظه‌ی بصری مردم کنیم و مقاومت رزمندگان و فداکاری آنان برای میهن را در قالب‌های زیبای بصری جلوه گر نماییم.

   حسین صلح جو رئیس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. 

وی در ادامه به نقش خانواده در پیروزی رزمندگان اشاره نمود و افزود: باید بتوانیم دراین ایام به تبیین نقش خانواده در پیروزی رزمندگان و حفظ روحیه‌ آن‌ها و باز تولید فرهنگ ایثار بپردازیم . 

وی خاطر نشان کرد: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور ، تجربه موفق استفاده از ابزار کارآمد هنر در انتقال ارزش‌های انقلابی و معنوی به طیف گسترده‌ای از نسل‌های مختلف است که با استفاده از این ظرفیت باید بتوانیم در ارائه الگوی واقعی از عملگرایی انقلابی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عمل‌ کنیم. 

صلح جو در بخش دیگری از سخنانش به احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوین اشاره کرد و گفت: به روز رسانی باغ موزه دفاع مقدس و ایجاد بخش شهدای مدافع حرم، به خصوص شهدای زن و نقش بانوان در تاب آوری جامعه در دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد. 

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با توجه به همزمانی شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس باید ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه قرار گیرد و دراین راستا می توان، اجرای سرود سلام فرمانده، بازدیدهای گروهی و تعاملی از محل موزه انقلاب اسلامی صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: پشتیبانی از اجرای سرود های حماسی و اشعار آنها می‌تواند ارزش‌های آن دوران را به شکل قابل باور و ملموس تر تداعی کند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط