سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

ضرورت توجه به ایجاد منابع آبی جدید در فضای سبز شهری

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی اقدامات و شاخصهای کارگروه خدمات شهری و محیط زیست بر لزوم ایجاد و تامین منابع آبی جدید در فضای سبز شهری در افق پنج سال آینده شهر قزوین تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه خدمات شهری شهرداری قزوین و با دستور کار بررسی برنامه و اقدامات پنج ساله شهرداری در کارگروه خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،کاظمی معاون خدمات شهری شهردار قزوین در سخنانی به بیان شاخصهای این معاونت در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین از جمله شناسایی میزان مصرف و کاهش منابع انرژی و کاهش عوامل زیان آور محیط کار اشاره نمود.

بر پایه گزارش؛صالحی،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه جلسه طی سخنانی به بیان برنامه های تدوین شده در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین پر‌داخت و گفت: میزان حفظ و نگهداری و توسعه بوستان‌های فضای سبز تحت مدیریت از ۳۱۸ به ۳۴۲ هکتار،میزان تامین آب مورد نیاز فضای سبز و ارتقای شبکه توزیع،ایجاد ،توسعه و طراحی مساحت بازسازی شده زیر ساختها و مبلمان بوستانها، افزایش مساحت بوستان بانوان و توسعه آموزش شهروندی از جمله شاخصهای برنامه ریزی شده در افق ۵ ساله شهرداری قزوین در این حوزه خواهد بود.

همچنین، در ادامه این جلسه عظیمی صدر، مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین نیز به بیان برنامه های این سازمان در افق برنامه پنج ساله اشاره نمود و گفت؛توسعه ابنیه مرتبط موجود در آرامستانها،توسعه ظرفیت مازاد بر استفاده از قبور،توسعه سرانه فضای سبز در آرامستانها،توسعه وبهساری ناوگان حمل متوفی،توسعه آرامستان جدید خرید تجهیزات خدمات الکترونیکی از شاخصهای این سازمان در برنامه پنج ساله آینده شهرداری قزوین می باشد.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون پیشنهاداتی مبنی بر تامین منابع آبی جدید با ایجاد حفر چاه آب و توجه به بازپیرایی و توسعه بوستان‌های بانوان،کاهش مصرف انرژی در برنامه پنج ساله شهرداری را مطرح نمودند.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط