شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۵

شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری ، ،دیدار با مراجعین این مناطق و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا وحضور در مساجد نواحی مختلف شهری و بررسی میدانی مشکلات نواحی منفصل شهری به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن  هفت لایحه را  با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

همچنین یکی از جلسات علنی شورا با حضورصباغی شهردار قزوین،سردار پاسدار رفیعی آتانی فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین ، معاونین وی و جمعی از فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و با هدف افزایش تعاملات دوسویه مدیریت شهری و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوزه های مقاومت بسیج برگزار شد.

گفتنی است ؛از بازدید علی فرمانی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقزوین به منظور گرامیداشت روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی از بخش همودیالیز بیمارستان رازی، ولایت و بوعلی حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و حضور اعضای شورا  در اجلاسیه مجمع بسیجیان استان می توان به عنوان یکی از برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر یاد کرد.

بر پایه این گزارش ؛ اعضای شورای اسلامی شهرقزوین با حضور درمناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛رویکردی که در مجموع بادستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ،درآمد ،نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهرقزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود  به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها می باشد.

این گزارش می افزاید: درهفته گذشته حسین صلح جو ،رییس کمیسیون خدمات شهری و قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در سامانه 137 شهرداری قزوین در گفت و گوی دو ساعته با شهروندان سوالات و درخواست‌های آنان را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند.

 از بررسی میدانی مشکلات ناحیه منفصل شهری مشعلدار ناحیه شهری اسماعیل آباد و شنیدن سخنان و مشکلات ساکنان این نواحی می توان به عنوان دیگر عملکرد منتخبین شورای اسلامی شهرقزوین در هفته گذشته نام برد.

همچنین؛در هفته ای که سپری شد جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران، ترافیک و امور زیر بنایی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی ۵ لایحه شهرداری قزوین در این بخش ،برگزار شد که اعضای کمیسیون دراین جلسه بر لزوم چند منظوره شدن و تغییر در طراحی سوله ورزشی مشعلدار قزوین تاکید نمودند.


برگزاری جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا،وبرخی از مدیران مرتبط شهرداری قزوین و شعبانیان رییس سازمان نظام مهندسی استان و هیات مدیره این سازمان،با هدف بررسی لوایح املاکی شهرداری قزوین و استحکام بنا در نواحی منفصل و بافت فرسوده شهر قزوین از دیگر عملکرد این نهاد مردمی درهفته اخیر بود.

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین نیز درهفته اخیر میزبان مسؤل موسسه مقر کتاب و هیات همراه آن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بودند همچنین در قالب این کمیسیون رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین بازدید نمودند.

برپایی جلسه کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور اعضا،مهدیون مدیر مالی شهرداری قزوین، ارباب حسابرس و با دستور کار بررسی گزارش حسابرسی سال ۹۹ شهرداری قزوین نیز از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته گذشته بود.

گفتنی است ؛در هفته گذشته جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، وجمعی از مدیران شهری با هدف بررسی برنامه پنج ساله سوم کارگروه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری
قزوین تشکیل شد که در این جلسه اعضای کمیسیون بر لزوم ایجاد و تامین منابع آبی جدید در فضای سبز شهری در افق پنج سال آینده شهر قزوین تاکید نمودند.

گفتنی است ؛ برگزاری جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی نائب رییس ،اکبری معاون فرهنگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، نوراله پور عکاس پیشکسوت قزوین با هدف بررسی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی عکس "مقام خانواده در اجتماع" در تالار مردم این نهاد مایان بخش اقدامات و عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط