یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

دبیر پارلمان محلی قزوین در نشست با رؤسای دانشگاه ها تاکید کرد؛

لزوم استفاده از نخبگان دانشگاهها در حل مشکلات شهری

استفاده از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران در عرصه های مهم تصمیمات مدیریت شهری و رفع مشکلات و چالشها ضروری است.

                                                                                                                                                                                                                              به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران ،ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در نشست هم اندیشی با رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان قزوین که به مناسبت هفته پژوهش در تالار مردم این نهاد برگزار شد ،اظهار کرد: جای پای دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان در عرصه های مدیریت شهری خالی است ولذا ضرورت دارد تا درتعاملات بیشتر این همکاری ها توسعه یابد.                                                                                                                                  
                                                                                                                                                                                                                              وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان شهرداری قزوین ومراکز دانشگاهی و پارک علم وفناوری می تواند شهرداری را در تصمیمات درست و حل مشکلات شهری یاری نماید.
 
 مهدی خانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات شهری با کمک نخبگان و مجموعه دانشگاهها رفع خواهد شد. خاطرنشان کرد: لیست مشکلات شهری  در عرصه های مختلف باید احصا شود و با همکاری دانشگاه ها متناسب با نوع فعالیت خود بتوانیم با همکاری های مشترک درصدد رفع آنها برآییم.
 
وی همچنین به امکان همکاری های مجموعه مدیریت شهری با مراکز دانشگاهی اشاره نمود و گفت:می توان برای حل مسائل و مشکلات از فرصتهای مطالعاتی اساتید در حوزه های مورد نیاز در مدیریت شهری استفاده نمود.
 
 دبیر پارلمان محلی قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز مطالعات و پژوهشهای شورا وشهرداری قزوین گفت:حضور اساتید انقلابی ونخبگان در این مرکز یک ظرفیت خوبی است، بر این اساس می توانیم در شورای سازمانها و معاونتهای شهرداری نیز امکان حضور اساتید را فراهم نماییم ؛ لذا دراین حوزه نیازمند همراهی وهمکاری دانشگاه ها هستیم.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در راستای تعاملات دوسویه میان مدیریت شهری و دانشگاه ها می تواند فضاهای شهری از قبیل بیلبوردها برای مراسمات و اطلاع رسانی در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد واز  خدمات برخی سازمانها  از قبیل سازمان فرهنگی ورزشی نیز استفاده نمایند .
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط