شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۶

شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو  جلسه علنی در تالار مردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری و دیدار با مراجعین این مناطق، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا ،حضور در مساجد نواحی مختلف شهری ، بررسی میدانی مشکلات نواحی مختلف شهری و دیدار با سمن های حوزه مدیریت شهری به پایان رساندند.  
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن سه لایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.
 
 همچنین در یکی از جلسات علنی شورا به مناسبت هفته پژوهش نشست مشترک رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین با روساي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي با هدف افزایش همکاری های مشترک و استفاده از ظرفيت هاي علمي،آكادميك، پژوهشي و فضاهاي كارگاهي و تخصصي دانشگاه ها در جهت بهره مندی شورا و مدیریت شهری قزوین برگزار شد.
 
تقدیر فاطمه اشدری و مهری السادات تقوی دو عضو شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از پرستاران بخش دیالیز بیمارستان‌های بوعلی، رازی و ولایت از دیگر برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 
در هفته اخیر جلسه فوق العاده کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی مشکلات ناحیه شهری دانش در محل ساختمان این ناحیه و با حضور برخی مدیران شهرداری قزوین واعضای کمیسیون برگزارشد که طی آن اعضای شورا بر رفع و پیگیری سریع مشکلات این ناحیه تاکید نمودند.  
 
گفتنی است ؛بررسی میدانی مشکلات محلات تهران قدیم، پونک وشهرک عارف و پیگیری مشکلات، توسط اعضای شورا و برخی از مدیران شهری از دیگر برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 
در هفته ای که سپری شد؛جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،موسوی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ، برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین،نعیمی مدیر بودجه و کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی برنامه پنج ساله سوم شهر و شهرداری قزوین برگزار شد.
 
بر پایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛ رویکردی که در مجموع با دستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ، درآمد ، نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.
 
دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهرقزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.
 
 این گزارش می افزاید:جلسه تلفیق کمیسیونهای شهرسازی املاک و حقوقی با عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح مربوطه برگزار شد و طی آن سه لایحه به تصویب کمیسیون رسید.
 
همچنین؛در هفته ای که سپری شد جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف ادامه بررسی برنامه پنج ساله سوم کارگروه خدمات شهری و محیط زیست و شاخص های سازمان باغستان سنتی قزوین برگزار شد.

گفتنی است؛برگزاری نشست تخصصی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با سازمان های مردم نهاد فعال درحوزه مدیریت شهری با حضور برخی از دبیران و مسئولان سمن های فعال در سه حوزه «شهروندی، شهرسازی و معماری، منابع طبیعی و محیط زیست» پایان بخش برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط