یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

تسویه کامل بدهی شهرداری به بانک شهر کار بسیاربزرگ و بااهمیتی بود و با تدبیر مناسب مقدمه ی تامین اعتبار پروژه های بزرگ عمرانی خواهد شد /جابجایی تیرهای برق مزاحم در اولویت قرار گیرد

تسویه کامل بدهی شهرداری به بانک شهر کار بسیاربزرگ و بااهمیتی بود وباتدبیر مناسب مقدمه ی تامین اعتبار پروژه های بزرگ عمرانی خواهد شد .

محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین ، در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، در سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده مجموعه اعضای شورا و مدیریت شهری قزوین در حل و فصل مشکل بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر اظهارکرد: پس از سالها گره ومشکل بدهی کلان شهرداری قزوین به بانک شهر با عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زهرا (س)  حل وفصل شد که جای بسی خوشحالی دارد.
 
وی افزود: شهروندان باید از فواید و مزایای این اقدام بزرگ که منجر به برداشتن باری از روی دوش شهر قزوین شد مطلع شوند و دراین راستا باید اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده و جامعی صورت گیرد  و ضرورت دارد این اقدام ارزشمند و بزرگ به طورمناسب و اقناعی اطلاع رسانی شود.
 
حق شناس همچنین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت پیرامون لایحه قرارداد جدید خانه تئاتر گفت: با این موضوع که شورا باید مجوز برگزاری منقصات بالای ۵۰۰ میلیون تومان را صادر کند مخالفتی ندارم اما اعتقاد دارم که پروژه خانه تئاتر نباید به هیچ عنوان  ناقص افتتاح شود.
 
وی تاکید کرد: پس از سالها در راستای تامین نیاز هنرمندان اقدام به ساخت خانه تئاتر کرده ایم و حالا نباید پروژه ناقص افتتاح نماییم.
 
به گفته نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بهتر است با کمی تلاش بیشتراین مجموعه   با تجهیزات کامل  به بهره برداری برسد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون جذب تعدادی راننده در سیستم شهرداری قزوین گفت: جذب نیرو به هر شکلی در شهرداری قزوین و کلیه سازمان های  تابعه آن ، از ابتدای  شورای ششم ممنوع شد و برای هر گونه ورود نیروی جدید باید از شورا مجوز اخذ شود.  واگر غیر از این باشد غیر قانونی است و قطعا پرداخت های مالی به آنان  وجاهتی ندارد .  
 
نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  در بخش دیگری از این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد، با بیان مطالبه مهم شهروندان پیرامون جابجایی تیرهای برق مزاحم گفت: ۲۱۴ تیر برق مزاحم در شهر قزوین داریم
 لذا مقرر بود تا ایام دهه فجر امسال تیر برق مزاحم در شهر نداشته باشیم که متاسفانه اقدام خاصی نشده است .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد:اگر ماهانه ۱۵تیر برق مزاحم در شهر قزوین جابجا می شد، شاهد این تعداد تیرهای برق مزاحم در شهر نبودیم.
 
حق شناس به مصوبه کارگروه حفاری شهرداری و همچنین تعاملات فیمابین با شرکت برق استان پیرامون مشارکت در جابجایی تیرهای برق مزاحم اشاره نمود وگفت: کارگروه حفاری تنها کارگروه حاکمیتی شهرداری قزوین است که وفق مصوبات آن قرار بود در ماهیانه حد اقل پانزده  تیر برق با مشارکت  ۵۰درصد  شهرداری و ۵۰ درصدنیز  شرکت برق جابجا شود اما  این موضوع نیز  به صورت کامل محقق نشده است.
 
وی بر لزوم تعاملات بیشتر مدیریت شهری و شرکت توزیع برق استان تاکید واظهار امیدواری نمود تا در سایه این تعاملات تامین روشنایی معابر و میادین شهر ،ورودی های شهر قزوین و همچنین جابجایی تیرهای برق مزاحم صورت گیرد.
 
حق شناس در بخش دیگری از این جلسه  با انتقاد از عدم اطلاع اعضای شورا و ارایه لایحه برگزاری جسشنواره سرود شهروندی به صحن شورا اظهار کرد: بایستی موضوعات اولویت دار یا پر هزینه  پس از بررسی در کمیسیونهای مربوطه در صحن شورا نیز به صورت لایحه یا گزارش مصوبات  کمسیون  ارایه شود تا همه اعضا درجریان قرار گیرند.  این درحالی است که جشنوار سرود شهروندی که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد در صحن شورا  مطرح  نشده است .
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط