یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم اطلاع رسانی گسترده پیرامون تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر/حل مشکل تامین روشنایی معابر در مناطق کم برخوردار شهر

ضرورت دارد تا در راستای شفافیت بیشتر اطلاعات دقیق اقدام ارزشمند و بسیار بزرگ تسویه بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به صورت گسترده اطلاع رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورا و مجموعه مدیران شهری واستانی در حل مشکل بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر اظهارکرد: در یک سال گذشته جلسات کارشناسی و رایزنی های جدی برای حل مشکل تسویه بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر  بعمل آمد، در نتیجه رایزنی و پیگیری ها، در سال گذشته موضوع به هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان ارجاع شد و با تبیین صحیح مسئله، رأی به نفع شهرداری قزوین صادر شد و با مساعدت نهاد های نظارتی، میزان بدهی شهرداری به مبلغ قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: سیاست شورای ششم از ابتدا، حل مشکل بدهی های شهرداری به بانک شهر بود که با عنایت خدا و اهتمام جدی اعضای شورا و تیم مدیریت شهری و استانی طی روزهای اخیر موفق به تسویه نهایی این بدهی ها شدیم.
 
فرمانی با بیان اینکه این اقدام را بسیار ارزشمند و بزرگ خواند و تاکید کرد: متاسفانه اطلاع رسانی ضعیف نسبت به این کاربزرگ باعث شد تا شهروندان اطلاع کامل از این اقدام مهم وتاثیر گذار درشهر نداشته باشند ،لذا ضرورت دارد تا در راستای شفافیت بیشتر اطلاعات دقیق این خبر خوب به اطلاع شهروندان رسیده شود.
 
وی تصریح کرد: سیاست های شورا براین است تا در اقدامات زیر بنایی و روبنایی به صورت جهادی پای کار باشد؛ بر این اساس اراده اعضای شورا بر این است تا با همدلی وهمکاری اتفاقات خوبی را در این شهر رقم بزند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد،اظهار داشت: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق استان عملکرد خوبی داشته و با مدیریت شهری نیز ارتباط نزدیکی دارند همچنین  با مدیریت جهادی توانسته اند خدمت رسانی مطلوبی در شهر قزوین داشته باشند.
 
فرمانی با اشاره به حضور اعضای شورا در محلات و مساجد شهر قزوین و رسیدگی به مطالبات شهروندان خاطر نشان کرد: علیرغم همه تلاش های انجام شده از آنجا که اعضای شورا معمولا سه روز در هفته در محلات مختلف شهر قزوین حضور یافته و به درخواستهای مردم رسیدگی می کنند بخشی از مطالبات مربوط به تاریکی برخی نقاط شهر و تامین روشنایی بویژه در جنوب شهر است و برخی نیز تقاضای جابجایی تیرهای برق را دارند.
 
وی خواستار حل مشکل روشنایی معابر به ویژه نقاط کم برخوردار شهر و همچنین جابحایی تیرهای برق مزاحم شد.
 
فرمانی تصریح کرد: برای این که هزینه ای به شهروندان تحمیل نشود آمادگی داریم نیمی از هزینه های جابجایی تیرهای برق را از سوی شهرداری تامین کنیم و انتظار داریم نیم دیگر آن را شرکت برق متقبل شود تا این دغدغه برطرف شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در سالهای گذشته هزینه جابجایی هر تیر برق حدود ۱۱ میلیون تومان بود که در حال حاضر به ۲۲ میلیون تومان افزایش یافته و امیدواریم با همکاری مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق این درخواست شهروندان را با سرعت بیشتری پاسخگو باشیم.
 
وی اظهارداشت: به دلیل ساخت و سازهای جدید و تعریض خیابانها و معابر در حال حاضر ۲۱۴ تیربرق مزاحم در سطح شهر شناسایی شده که در صورت همکاری دستگاههای خدمات رسان می توانیم ماهانه حداقل ۱۵ تیر برق را جابجا کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین برگزاری نشستهای تعاملی میان مدیران دستگاهها با شورا و مدیریت شهری را امری در راستای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان ذکر کرد.
 
وی در ابتدای سخنانش در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم  سلیمانی اظهارداشت: شهر ما در این ایام میزبان شهدای والامقامی بود که با حضور گسترده مردم شاهد مراسمی باشکوه در استقبال از این شهدا بودیم.
 
فرمانی از شهید سلیمانی بعنوان الگویی از مدیریت جهادی نام برد و تصریح کرد: مدیران با الگوگرفتن از این شهید والامقام می توانند مسیر خدمت رسانی به مردم را هموار کنند.
 
وی همچنین به مناسبت تقویمی روز نهم دی ماه اشاره نمود و افزود: ۹ دی روز بصیرت و ولایت را پشت سر گذاشتیم و مردم ولایتمدار قزوین با حضور در این مراسم بار دیگر بیعت خود با مقام معظم رهبری را تجدید کردند.
 
فرمانی همچنین  آغاز سال نو میلادی را نیز به مسیحیان استان تبریک گفت و از معاونت فرهنگی شهرداری در برگزاری برنامه های دهه فاطمیه و بزرگداشت این ایام و روز ۹ دی و تشییع شهدا تقدیر نمود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط