یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در صحن شورا اعلام کرد:

تامین روشنایی و جابجایی تیرهای مزاحم برق در اولویت است

با همه محدودیت های اعتباری آمادگی داریم در صورت همکاری شهرداری قزوین موضوع تامین روشنایی معابر، بلوارها و بوستانها و جابجایی تیرهای برق را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مسعود خواجه وند،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین که در صحن علنی شورا حضور یافته بود با بیان این مطلب اظهار کرد: تعاملات دوسویه شهرداری قزوین با شرکت توزیع برق باعث می شود که با هم افزایی ظرفیتها و شناسایی چالشها خدمت رسانی بهتری به مردم صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات برق در قزوین نگران کننده است،گفت: سرقت روزانه ۲۰ مورد تاسیسات و تجهیزات شبکه برق در استان موجب تحمیل هزینه های سنگین و خسارات جدی به شبکه شده است.
 
خواجه وند تاکید کرد: این مشکل ضمن آسیب رساندن جدی به تاسیسات برق و تحمیل هزینه های سنگین، موجب بروز خاموشی در شبکه نیز شده است.
 
وی با اشاره به جابجایی تیرهای برق مزاحم نیز گفت: در سراسر استان حدود ۴۳۰ نقطه نیازمند جابجایی تیرهای برق است که در قزوین ۱۷۳ نقطه شناسایی شده که ۴۳مورد وضعیت بحرانی دارد که  باید در اولویت جابجایی قرار گیرد.
 
خواجه وند گفت: برای جابجایی یک تیر برق، گاهی باید چند تیر دیگر جابجا و چند ساعت خاموشی اعمال شود و این کار بسیار سنگین و هزینه بر است اما برای جلب رضایت مردم بویژه در مناطق جنوب شهر برای اجرای آن آمادگی داریم و تلاش می کنیم جابجایی ها در مناطق بحرانی تا پایان سال انجام شود.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمادگی برای نوسازی شبکه برق بازار سنتی قزوین وجود دارد گفت: در خصوص شبکه فرسوده برق در بازار ابتدا باید کسبه و بازاریان احساس مسئولیت کرده و مشارکت کنند زیرا این کار فقط با تعامل شهرداری و شرکت توزیع برق امکان اجرا ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: وضعیت شبکه برق بازار بسیار پرخطر و یک تهدید جدی است و اگر صاحبان واحدها این خطر را جدی نگیرند و برای اصلاح آن اقدام نکنند نمی توانیم به نوسازی این شبکه امیدوار باشیم.
 
خواجه وند در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت توزیع برق در استان گفت: در استان بیش از ۶۴۱هزار مشترک برق داریم که توسط ۹ امور اجرایی به طور مدام و پیوسته برای بهسازی، اصلاح شبکه و توزیع برق اقدام مقتضی صورت می گیرد.
 
این مسئول در ادامه گفت: با وجود ظرفیت های بسیار مطلوب در زمینه انرژی های تجدید پذیر بادی و خورشیدی با دریافت مجوز احداث شهرک انرژی در استان، گام موثری برای تحقق چشم اندازی روشن در این عرصه مهیا شده است.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط