شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری،دیدار با مراجعین این مناطق و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن شش لایحه شهرداری قزوین را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.  
 
همچنین در هفته اخیر نشست مشترک رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بامدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با هدف افزایش تعاملات فی‌ مابین برگزار شد.  
 
گفتنی است ؛ در یکی از جلسات علنی شورا در هفته گذشته با حضور شهردار قزوین بر گزار شد ،اقدامات و روند تسویه بدهی کلان شهرداری قزوین به بانک شهر مورد بررسی قرار گرفت.
 
همچنین ،بررسی مشکلات ناحیه اندیشه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و برخی از کارشناسان مربوطه در مسجد مهدیه واقع در نجف آباد از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.  
 
بر پایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛رویکردی که در مجموع با دستاورد رسیدگی به  30 مورد درخواست مردمی شامل موضوعات حقوقی ،درآمد ،نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.  
 
دیدار مردمی فرمانی، رییس شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.  
 
این گزارش می افزاید:درهفته ای که سپری شد جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با هدف ادامه بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی فرهنگی شهرداری قزوین برگزار شد که در این جلسه بر لزوم ایجاد فرهنگسرای کارآفرینی در شهرداری قزوین تاکید شد.
 
همچنین برگزاری جلسه کمیسیون کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی با هدف بررسی پنج لایحه شهرداری از دیگر عملکرد منتخبین شورای اسلامی شهرقزوین در هفته اخیر بود.  
 
گفتنی است؛برپایی جلسه کمیسیون شهرسازی ،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با هدف بررسی لوایح املاکی در تالار مردم از دیگر اقدامات این نهاد مردمی بود که در این جلسه بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های املاک در شهرداری قزوین تاکید شد.
 
همچنین در هفته اخیرجلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیر بنایی با مالی ،برنامه‌ ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین تشکیل شد که در پی آن پنج لایحه شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در هفته اخیر به ریاست حسین صلح جو با هدف ارائه گزارش گزارش کار وضعیت تعمیرات سایت پاکسار و توان سنجی شرکتهای هوشمند سازی در امر تفکیک پسماند از قبیل جارو و بهروب در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
همچنین گفتنی است؛ راه اندازی سامانه ثبت انتقادات و پیشنهادات و ثبت ایده در شورای اسلامی شهر قزوین به منظور ارتباط مستقیم و بیشتر شهروندان با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، از دیگر عملکرد این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط