یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش آفرینی ماندگار عالمان، مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین محسن حق شناس، نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  در جلسه علنی شورا ضمن اعلام انزجار از انتشار کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی، این اقدام را سمبل توحش فرهنگی دانست و گفت:  حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش آفرینی ماندگار عالمان، مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم است و بدون شک مسلمانان راستین، هرگز چنین رفتارهایی سخیفی را فراموش نخواهند کرد.

تسویه بدهی بانک شهر، دستاورد بزرگ دوره ششم مدیریت شهری برای شهر است/تسهیلات دریافتی از بانک شهر بدون اخذ مجوز شورا بوده است

وی در ادامه در واکنش به انتشار موشن گرافی شهرداری قزوین پیرامون تسویه بدهی به بانک شهر گفت: تولید و انتشار این کلیپ کم‌لطفی در حق شوراهای شهر قبلی بوده، چرا که برای دریافت تسهیلات سنگین از بانک شهر  مجوزی از شوراهای قبلی قزوین اخذ نشده است.

حق شناس با  بیان این موضوع که تسویه بدهی کلان شهرداری به بانک شهر اقدام بزرگ و ارزشمندی بود که نصیب مجموعه  شهرداری و شورای ششم شد،  اظهار کرد: برخی عنوان می کنند که کار خاصی در باب تسویه بدهی ها انجام نشده است، اما همه می دانند که تمام کسانی که دور میز شورا  یا صندلی شهرداری قزوین در ادوار  گذشته نشسته بودند یکی از بزرگترین آرزوهایشان این بود که  تسویه بدهی های کمر شکن شهرداری به بانک شهر در دوران مدیریتی آنان  اتفاق بیفتد .

وی افزود: تحصیل این هدیه ارزشمند نتیجه جلسات  مداوم ، سخت ، پرحاشیه و پر مسئله بود که با لطف و عنایت خداوندمتعال ، توجهات حضرت زهرا سلام الله علیها ، همراهی ،همدلی و هدایت شورای ششم  و به دست آقای دکتر صباغی تقدیم همشهریان عزیز شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین  با اشاره به حل معضل بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر گفت: داستان حل این معضل داستان «معما چون حل شود، آسان شود» است و آنهایی که می‌گویند تسویه بدهی به بانک شهر کار آسانی بود، باید بدانند در سال‌های متمادی به واسطه این بدهی چقدر از ثروت  شهر قزوین از دست رفت و نتیجه ای هم عاید شهر  نشد.اگر بخواهیم این ثروت را به پول امروز حساب کنیم، چندین هزار میلیارد تومان می‌شود.

حق‌شناس افزود: فقط به عنوان نمونه ، زمین های پنبه ریسه ،کارخانه آسفالت هفت‌سنگان و بخشی از پروژه شهید انصاری شرقی و... به خاطر همین بدهی از دست مدیریت شهری قزوین خارج شد و به جای عمران و آبادی شهر بابت بدهی تحویل شد، اما هنوز بدهی  بانکی پابرجا، ورو به تزاید بود.

وی ادامه داد: بنابراین تسویه بدهی بانک شهر کار بزرگی بود و اعتقاد داریم شکرانه این کار بزرگ این است که مردم شاهد  خدمات  روزافزون مدیریت شهری خصوصا  با توجه به گشایش هایی که اتفاق خواهد افتاد،  باشند و درعین حال ، خود را ترغیب کنیم که می شود و می توانیم حتی در این شرایط سخت اقتصادی،  کارهای بزرگی را به نتیجه برسانیم.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت:  در کنار این تقدیر و تشکر ، گلایه‌ای هم از شهردار و روابط عمومی شهرداری قزوین دارم. در جلسه قبل به شهردار تاکید کردم  مسیر غلطی که در پروژه اندیشه پیش گرفتید  را در این کار تکرار نکنید و اگر قرار است کار تبلیغاتی انجام شود، این کار منسجم باشد. اما به یک‌باره و بدون اطلاع شورا یک کلیپ موشن‌گرافی از طرف روابط‌ عمومی شهرداری در فضای مجازی منتشر شد.

حق‌شناس تصریح کرد: در این کلیپ اعلام شده که وام‌های شهرداری از بانک شهر بر اساس مجوزهای قانونی شورای شهر اخذ شده است. نمی دانم به چه دلیل و بهانه ای دنبال تطهیر روند غلط اتفاق افتاده اید؟ از آنجا که معتقدم  بین اخلاص و بلاهت فرق هست. از شهردار می‌خواهم اگر این وام‌ها مجوزهای قانونی دارد،  به شورا ارائه دهد.

وی عنوان کرد:  اگر این وام‌ها مجوز داشت و مستندات آن به شورا ها ارائه می شد و شوراهای شهر وقت در جریان ریز هزینه‌ها و نحوه هزینه‌کرد‌ها بودند که این موضوع سال به سال بر گرده شهر سنگینی نمی کرد و منابع مردم به تاراج نمی رفت ؟ بماند که برخی از این وام ها هم در موضوع خود  هزینه نشده است. اگر مجوز داشت در  گزارش‌های حسابرسی نحوه اخذ وام‌ها  و عدم ارائه مستندات آن در بند های گزارش حسابرسی آمده بود؟

وی با بیان اینکه باید موضوع تسویه بدهی های بانک شهر به صورت دقیق تر و بهتر به اطلاع شهروندان می رسید خواستار پاسخگویی شهرداری قزوین به این موضوع شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط