یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

راه اندازی سه فرهنگسرای تخصصی در شهر قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح و نامه های مربوطه بر لزوم اجرایی شدن سه فرهنگسرای تخصصی خانواده،هنر و رسانه و پایداری و مقاومت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بحث و بررسی طرح تخصصی شدن فرهنگسراها و برگزاری مزایده مجموعه های شهرداری و بررسی لایحه اختصاص سرای بهشتیان برای طرح پاتوق تعالی بانوان در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت تخصصی در فرهنگسراها گفت: بایستی با اولویت بندی سالانه یک یا دو فرهنگسراها به صورت تخصصی مدیریت شود.

اللهیاری بر لزوم ایجاد دو فرهنگسرا با با عناوین بانوان و خانواده با رویکرد کارآفرینی و توانمندسازی و تحکیم بنیان خانواده و فرهنگسرای هنر و رسانه با ایجاد تولید محتوا در این حوزه تاکید نمود.

وی همچنین خواستار سطح بندی موضوعات‌ تخصصی در فرهنگسرا شد و گفت: به منظور عدم موازی کاری با نهاد های مربوطه باید برنامه ریزی شود و براساس سطح تخصصی کارها اقدامات صورت گیرد.

در ادامه جلسه، برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در توضیحاتی به بیان برنامه ها و پیشنهادات خود پیرامون تخصصی شدن فرهنگسراهای شهرداری اشاره نمود و گفت:برای مدیریت  تخصصی فرهنگسراها عناوین مختلفی از جمله قرآن و عترت،آموزش‌های شهروندی ،علم و فناوری، سلامت،پایداری و مقاومت، کارآفرینی،تحکیم بنیان خانواده و توانمند سازی بانوان انتظار و مهدویت و هنر و رسانه در نظر گرفته شده است.

وی افزود:فرهنگسرای منتظری، سنجیده ،بانو،خانه فرهنگ رز، خانه فرهنگ پردیس، خانه فرهنگ محمدیه با رویکرد تخصصی در نظر گرفته شده است.

برجی همچنین به بیان جزئیات رویکرد تخصصی هر کدام از فرهنگسراها اشاره نمود.  

وی همچنین پیشنهاد نمود، پایلوت یک یا دو مورد فرهنگسراها را تخصصی نماییم و سالیانه افرایش دهیم.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون در سخنانی بر ارایه آموزش‌های درجه یک و تجاری سازی در فرهنگسرای کارآفرینی و  استفاده از تجربیات و مهارتهای افراد کارآفرین برتر تاکید نمودند.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم ارائه آموزش‌های شهروندی و دایر شدن یک مرکز فرهنگی در بوستان‌های شهری و ایجاد فرهنگسرای هنر تصریح نمودند.

 پس از بحث و بررسی اعضای کمیسیون مقرر گردید  فرهنگسرای خانواده، هنر و رسانه و پایداری و مقاومت در دستور کار قرار گیرد و پس از بازدید از فرهنگسراهای برتر از جمله تهران اجرایی گردد.

همچنین پیرامون  موضوع مزایده مجموعه های ورزشی شهرداری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 در ادامه جلسه قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به تشريح لایحه شهرداری قزوین پیرامون اختصاص سرای بهشتیان در مجموعه سعدالسلطنه برای مجموعه پاتوق تعالی بانوان پرداخت و گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و اقدامات فرهنگی، تقویت روحیه نشاط و فرهنگی شدن مجموعه سعدالسلطنه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین اعضای کمیسیون ضمن موافقت با این لایحه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر لزوم توجه به واگذاری غرفه ها در سعدالسلطنه براساس موازین قانونی عرفی و صنفی و نظارت بر اجرای دقیق بهره بردار در پاتوق تعالی بانوان تاکید نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط