یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

در جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیونهای شهرسازی با عمران و مالی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم توجه به سیاستهای تشویقی در نوسازی بافت هادی آباد

در جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیونهای شهرسازی، املاک و حقوقی با عمران، ترافیک و امور زیربنایی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه بر لزوم توجه به سیاستهای تشویقی در طرح تملک هادی آباد و نوسازی بافت فرسوده تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیونهای شهرسازی املاک و حقوقی با عمران ترافیک و امور زیربنایی و مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا و مدیران مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد.

براساس این گزارش ،لایحه شهرداری قزوین پیرامون توافق با آقایان احمدی نیا و حسنی مبنی بر اعطای زمین معوض مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم سازی شد.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون تملک محدوده هادی آباد از طریق کارگزاری شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت و میرناصری مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین به عنوان کارگزار این طرح به بیان توضیحاتی پرداخت.

همچنین؛ اعضای کمیسیون بر لزوم توجه به سیاستهای تشویقی و تامین منابع مالی در  تملک طرح هادی آباد و نوسازی بافت تاکید نمودند.

بنابراین گزارش، پس از بحث و بررسی اعضای کمیسیون مقرر گردید ،به شرط تامین منابع مالی از ۲۵ پلاک باقیمانده در هادی آباد ۱۵ پلاک تا خرداد ماه توسط شرکت عمران مسکن سازان تملک گردد.

همچنین اعضای کمیسیون خواستار ارایه گزارش اقدامات شهرداری قزوین پیرامون طرح تملک در هادی آباد ظرف مدت یکماه شدند.

همچنین در بخش دیگر این جلسه  لایحه شهرداری قزوین پیرامون اخذ ده درصد ارزش افزوده پلاک نسبت به تغییر کاربری قطعات و به انضمام اخذ سرانه های قانون ماده ۱۰۱ در صورتی که مالکین رضایت اداره کل آموزش و پرورش را جلب نموده باشند مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط