یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

سعدالسلطنه بزرگترین فرهنگسرای شهرداری است /حذف نگاه اقتصادی به مباحث فرهنگی

بایستی در مدیریت شهری به مباحث فرهنگی از نقاط درآمدزایی و اقتصادی نگاه نشود بلکه این تشکلها به دلیل تاثیرات فرهنگی در شهر و فرهنگ شهروندی باید به طور درست و منطقی حمایت شوند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین،در جلسه علنی شورا که بادستورکار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد،در ابتدای سخنانش ضمن محکوم نمودن اقدام ناشیانه و نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریستی خواندن  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی بوده، و هم اکنون یکی از نیروهای نظامی برجسته منطقه خاور میانه محسوب می شود.
 
وی افزود:قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان اسامی سازمان های تروریستی نشان از استیصال و عدم استقلال پارلمان اروپا دارد لذا این اقدام غیر عقلانی اتحادیه اروپا را محکوم می نماییم.  
 
اشدری دربخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه اعطای سرای بهشتیان با اذن در انتفاع رایگان به منظور ایجاد پاتوق تعالی بانوان اختصاص داشت گفت:بهره بردار مورد نظر درکنار تیم متخصص و توانمند خود  دارای توانمندی های حوزه بانوان و امور فرهنگی هستند که می تواند در مدیریت فرهنگی مجموعه سعدالسلطنه تاثیر گذار باشد .
 
وی تصریح کرد: با توجه به تخصصی شدن فرهنگسراهای شهرداری و ازآنجا که مجموعه سعدالسلطنه بزرگترین فرهنگسرای شهرداری است می توانیم سمت و سوی فرهنگی به این مجموعه بدهیم.
 
به گفته وی سازمانهای فرهنگی ،نوسازی و بهسازی ، زیباسازی و میادین در تعامل با هم می توانند به تشکلهای مردمی که هم بر روی شهر تاثیر گذار است و هم مکانی برای استفاده عموم شهروندان به ویژه مادران وبانوان باشدخدمات و سرویسهای خوبی ارایه دهند.
 
 نائب رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین تاکید کرد: از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری درخواست شد که این مجموعه را همراهی نمایند و کمبودهای منابع انسانی و تجهیزات لازم را برطرف نمایند البته تاکنون این عزیزان با دست خالی اقدامات مطلوب فرهنگی در سطح شهر و استان داشته اند که نشان از توانمندی آنها دارد.
 
اشدری  برلزوم توجه به نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بر کار تشکلها در این حوزه تاکید نمود و گفت:اگر بخواهیم این موضوع را در قالب یکی از فرهنگسراهای شهرداری توجه کنیم لازم است که مدیریت ونظارت اصلی بر دوش سازمان فرهنگی باشد.
 
وی ادامه داد:همچنین باید امکانات و منابع انسانی این تشکل در بودجه سال آینده در برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی گنجانده شود که با فراغ بال و  بدون هیچ دغدغه امکانات ،فضایی ایجاد نمایند که خدمات خوبی به شهروندان در مجموعه سعدالسلطنه  ارایه شود چرا که این گونه تشکلها که کار تخصصی انجام می دهند کارشهرداری را سبک می کنند.
 
رئیس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد:بایستی در مدیریت شهری به مباحث فرهنگی از نقاط درآمدزایی و اقتصادی نگاه نشود بلکه این تشکلها به دلیل تاثیرات فرهنگی در شهر و فرهنگ شهروندی باید درست و منطقی حمايت شوند.
 
وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی مغایرتهای اعلامی مصوبات شورا از سوی هیات تطبیق فرمانداری قزوین اختصاص داشت پیرامون مصوبات شورا ی نامگذاری معابر شهری قزوین گفت:دراین مغایرت اعلام شده که بر اساس ابلاغ جدید نامگذاری ها می بایست درشورای نامگذاری شهرستان که در فرمانداری تشکیل می شود صورت گیرد براین اساس باید بگوییم که آئین نامه و شرح وظایف و ارکان و اعضای شورای نامگذاری شهر با شورای نامگذاری شهرستان و استان متفاوت است و متاسفانه نماینده فرماندار و حتی روابط عمومی شهرداری که به عنوان دبیر شورای نامگذاری حضور دارد هنوز واقف به این موضوع نبوده و بهتر است با مطالعه دقیق قوانین و ضوابط نسبت به این مهم اعمال نظر قانونی نمایند.

 اشدری تاکید کرد: در شورای نامگذاری نباید سیاسی عمل شود و دستخوش تغییرات قرار گیرد بدین منظور بایستی بر مصوبه شورا اصرار نماییم وتوضیحات لازم را ارایه نماییم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط