سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین

بودجه سازمان فرهنگی ورزشی به طور کامل تخصیص یابد/برگزاری جشنواره و مسابقات با رویکرد جایگاه مادر و خانواده باشد

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین می بایست بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری دستخوش تغییرات و رکود نشود و به طور کامل تخصیص یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورا ی اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از بودجه این سازمان تخصیص نیافته که یقینا به روند طبیعی وکیفی ، ایجاد زیر ساختها و برنامه های این سازمان آسیب رسانده است  و ضرورت دارد علاوه بر ایجاد و تقویت زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی( هنری و ورزشی و ...) ، همچنین با مشارکت تشکل های غیر دولتی و بخش خصوصی ، برای برنامه های مدون ، استقبال از نوروز و اعیاد پیش رو در تمامی نقاط شهر با الویت نقاط جنوبی شهر و نواحیه منفصل شهری ، تمامی این بودجه در اسرع وقت تخصیص یابد .
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: تمامی برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی با رویکرد آموزش شهروندی و مدیریت شهری مرتبط با افزایش روحیه نشاط و شادابی و سلامتی شهروندان است،لذا ضرورت دارد به منظور برگزاری برنامه های با کیفیت، بودجه این سازمان دستخوش تغییرات نگردد و به موقع تخصیص یابد.
 
وی با بیان اینکه این سازمان باید برای برنامه های نوروزی و استقال از بهار اعتبارات مناسب و کافی در اختیار داشته باشد افزود: شهرداری قزوین بایستی بودجه باقی مانده این سازمان را در اسرع وقت پرداخت نماید تا برنامه های فرهنگی ویژه ایام نوروز با کیفیت بالایی در شهر قزوین اجرایی شود.
 
اشدری همچنین خواستار تامین اعتبار خرید چاه در باغستان سنتی قزوین شد و گفت: تامین آب برای باغستان مساله مهمی است و لذا بایستی در این حوزه ورود مناسبی داشته باشیم.
    
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کوک چهارم در شهر قزوین گفت: ضمن مستند سازی از ابتدا تا اختتامیه این جشنواره و طراحی پوستر زیبا، لازم است تا رنگ و بوی خانواده و مادران در این جشنواره پر رنگ تر شود چرا که در طی ماههای اخیر دشمنان، خانواده و جایگاه مادران را به نشانه رفته اند.
 
 اشدری همچنین خواستار درنظر گرفتن هدیه برای تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره شد.  
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در تذکری خواستار ارایه لیست کامل اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری قزوین شد و گفت: شهرداری قزوین در لیستی جداگانه تمامی مصوبات شورا که منجر به اجرا شده و مصوباتی که اجرایی نشده را همراه با دلایل عدم اجرا به شورای اسلامی شهر قزوین ارایه نماید.
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین همچنین بر لزوم اجرای مصوبه شورا پیرامون مساعدت در تعویض ۱۵۰ عدد سنگ مزار شهدا توسط شهرداری قزوین تاکید نمود وگفت: ما مدیون رشادتها و جانفشانی های شهدای گرانقدر هستیم.
 
اشدری ادامه داد: از سویی بایستی مصوبه شورا پیرامون تعویض ۱۵۰ قطعه سنگ مزار شهدا هر چه زودتر اجرایی شود و همینطور لازم است در ایام الله دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی و مناسبت‌های ایام الله به فضاسازی فرهنگی مناسب ، توسط سازمان زیبا سازی و سازمان فرهنگی مدیریت شهری در مشارکت با دیگر دستگاهای متولی به تبیین آرمان‌های شهدا و امام شهدا بیشتر پرداخته شود .

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تعرفه کرایه سرویسهای دربستی سازمان اتوبوسرانی گفت: پیشنهاد می شود در  بودجه سازمان فرهنگی ردیفی برای ارایه خدمات رایگان سرویس‌های دربستی اتوبوس به نهادها و ارگانهای حمایتی و یا ارایه تخفیف به برخی دستگاهها  که خدمات عام المنفعه دارند در نظر گرفته شود.

وی ضمن گرامیداشت ایام اله دهه مبارک فجر ، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را به عنوان مهم ترین رسالت  مدیران و مردم دانست و گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است و در این راستا از ظرفیت دستگاه های فرهنگی برای برگزاری برنامه هاباید استفاده شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط