یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

قاسم اللهیاری،

توسعه محلات با تقویت تشکلهای مردمی و حلقه های میانی

در تمامی شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی حلقه‌های میانی می‌توانند ایجاد شوند و نسبت به تصحیح روند فعالیت‌های حاکمیتی اقدام کرده و عاملی برای توسعه شهر و بهبود توانایی‌های گروه‌های مردمی باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن تاکید بر این مطلب از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی نمود و اظهار کرد: حضور پرشور،حماسی و موج خروشان ملت همیشه در صحنه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر به دشمنان انقلاب ثابت کرد که مردم پای نظام و آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستاده اند.

وی همچنین از مدیریت شهری قزوین به منظور فضاسازی مناسب و پر رنگ شهر در ایام دهه فجر و اعیاد رجب قدر دانی نمود .

وی با اشاره به اهمیت نقش حلقه‌های میانی در جامعه گفت:حلقه های میانی متصل کننده دو بخش جامعه بوده و در تلاش برای اصلاح دولت‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی هستند.

به گفته وی، با توجه به توسعه شهرها و شاخص‌های شهرنشینی نیاز بیشتری نسبت به موضوع هویت در سطح محلات حس می شود که این موضوع تنها با مشارکت حداکثری تشکل های مردمی در سطح محلات میسر می‌شود.

اللهیاری در بخش دیگری از این جلسه  بر لزوم استفاده بهینه از خانه های فرهنگ تاکید نمود و گفت: تخصصی‌ شدن خانه های فرهنگ در راستای استفاده مناسب از فضاهای فرهنگی است که در شورای ششم پیگیری شده است.

وی افزود: سه فرهنگسرای هنر و رسانه،پایداری و مقاومت و خانواده و توانمندسازی برای تخصصی شدن در سال آتی پیش بینی شده است که باید سازو کارهای اجرای آن تبیین شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار واگذاری فرهنگسراها به افراد دارای اهلیت شد و گفت: می بایست در این راستا مدیریت و نظارت ویژه ای صورت گیرد، همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز سه فرهنگسرای تخصصی نیز توسط شهرداری ارایه گردد تا در بررسی بودجه برای سال آینده موارد لحاظ شود.

وی همچنین خواستار تدوین آیین نامه ویژه برای تخصصی شدن فرهنگسراها شد و گفت: بایستی برای هر فرهنگسرا شرح خدمات و وظایف تعیین شود و این موضوع نیز به صورت لایحه به شورا ارایه گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم توجه به گلزار شهدا در کنار فرهنگسرای پایداری و مقاومت به عنوان لازم و ملزوم همدیگر تاکید نمود و افزود: همچنین پیشنهاد نامگذاری فرهنگسرای خانواده و توانمندسازی به نام شهیده رقیه رضایی نیز  به شورای نامگذاری شهر قزوین ارسال گردد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط