یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی حسابداری خزانه در شهرداری قزوین/پروژه های سرمایه گذاری در دفترچه بودجه لحاظ شود

شهرداری قزوین در بودجه سال آینده پروژه های سرمایه گذاری پیشنهاد شده را در دفترچه بودجه لحاظ نماید تا براساس اولویتها و سیاستهای شورای ششم برای اجرا تصمیم گیری شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار آغاز بررسی کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال آینده برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: رویکرد شهرداری قزوین در بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به حوزه سرمایه گذاری بسیار کمرنگ است و لذا ضرورت دارد تا پروژه های سرمایه گذاری شناسایی شده را در دفترچه بودجه به شورا ارایه نماید.
 
وی افزود:بودجه شهرداری مهمترین سند سالانه در مقیاس شهر است که پس از تصویب برای اجرا به شهرداری ابلاغ می شود بر این اساس هرگونه سیاستهای شورا در قالب دفترچه بودجه خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به حسابداری خزانه   درشهرداری قزوین تاکیدنمود و گفت:شهروندان حق دارند بدانند که هرسال در راستای بودجه مصوب توسط شورا چگونه از منابع آنها بصورت مستقیم ( عوارض ) و غیر مستقیم (منابع زمین های شهری ) برداشت شده و هزینه می شود .
 
به گفته فرمانی، از آنجایی که شفافیت های مالی، قانون مداری، پاسخگویی، مشارکت طلبی جزء اولویت های شورای ششم است، حسابداری خزانه می تواند در مسیر تحقق این مهم گام برداشته تا یک نظام شفاف با انضباط مالی را در هزینه کرد وفق بودجه مصوب انجام دهد.
 
وی همچنین خواستار توجه شهرداری قزوین به مدیریت پروژه و مهندسی ارزش شد و گفت:یکی از این روشها که توانسته ضمن ثابت نگه داشتن و یا کاهش هزینه های طرح ها موجب افزایش کیفیت پروژه های عمرانی شهرداری شود، استفاده از مهندسی ارزش در پروژه ها است لذا ضرورت دارد به این نکته مهم توجه شود .
 
 رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون کلیات بودجه نیز گفت: توجه به اتمام پروژه های نیمه تمام در شهر قزوین و میزان تخصیص ردیفهای اعتباری از جمله مواردی است که مورد مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین است و در روند بررسی بودجه پیشنهادی مورد تاکید است.
 
وی در ابتدای سخنانش در این جلسه از حضور حماسی و پرشور مردم ولایتمدار قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدر دانی نمود و گفت: مردم عزیز میهن اسلامی و شهر قزوین یکبار دیگر در دفتر زرین انقلاب حماسه ای بزرگ آفریدند و نشان دادند که پای ارمانهای شهدا و نظام  و انقلاب ایستاده اند.
 
فرمانی تاکید کرد: ما مسئولین نیز وظیفه داریم در  راستای خدمت گزاری به مردم شریف از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط