شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

مهدی خانی،

راه اندازی سامانه مدیریت پروژه در شهرداری ضروری است /اصلاح خطوط اتوبوسرانی و واگذاری امور به شرکتهای حمل و نقل

به منظور کنترل پیشرفت فیزیکی و ریالی،نظارت بر عملکرد پروژه ها و ایجاد ساختار یکپارچه، راه اندازی سامانه مدیریت پروژه در شهرداری قزوین یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران، ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی بودجه سازمان های شهرداری قزوین برگزار شد ،با بیان این مطلب اظهار کرد:مدیریت پروژه به مفهوم بگارگیری دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک های لازم برای دستیابی به موفقیت پروژه است لذا به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و زمان بندی دقیق پروژه ها تا به بهره برداری رسیدن آن‌ها  باید راه اندازی سامانه مدیریت و کنترل پروژه در شهرداری قزوین در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه درحوزه کارهای عمرانی متولی واحدی در مدیریت شهری وجود ندارد، ادامه داد: تا زمانی که سامانه  مدیریت پروژه(PMO) راه اندازی نشود پروژه های عمرانی به ثمر نخواهد نشست، چراکه در طول انجام یک پروژه واحدهای زیادی دخیل هستند که باید کارها را انجام دهند و نظارت ها باید در همه ابعاد وجود داشته باشد.
 
مهدی خانی در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی درمدیریت شهری خاطر نشان کرد: در حوزه هوشمندسازی که اولویت مهم شورای ششم است تاکنون اقدام خاصی صورت  نگرفته است و شهرداری قزوین باید در این زمینه پاسخگوی اعضای شورا باشد.
 
دبیر پارلمان محلی قزوین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی اعطای یارانه بلیط به سازمان اتوبوسرانی اختصاص داشت گفت: با توجه به وجود مشکلات و نارضایتی شهروندان از تاخیر حرکت اتوبوسها و انتظار بیش از حد در برخی از ایستگاههای اتوبوس به نظر می رسد نیاز است تا خطوط اتوبوسرانی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
 
مهدی خانی تصریح کرد: پیشنهاد می شود پس از بررسی و ارزیابی خطوط اتوبوسرانی در شهر قزوین مطابق با ایستگاههای پسماند که به صورت مناقصه به پیمانکاران واگذار می شود،خطوط اتوبوسرانی نیز به  شرکتهای حمل ونقل به صورت مناقصه واگذار شود.
 
وی در خصوص اعطای یارانه بلیط به سازمان اتوبوسرانی نیز گفت: می توان تا سقف بازه زمانی سه ماهه مبلغی را برای یارانه اتوبوسها در نظر گرفت و پس از آن با سازوکاری در قالب قرارداد با شرکتهای حمل و نقل در مناقصه اقداماتی را تدبیر نمود.
 
رئیس کمیسیون عمران،ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار راه اندازی خطوط بی آر تی در شهر قزوین شد و گفت: با توجه به اینکه اتوبوسهای مورد نیاز این خطوط در سازمان وجود دارد لازم است تا راه اندازی خطوط بی آرتی در قزوین در دستور کار مدیریت شهر قزوین قرار گیرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط