سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

اساس و زیربنای اجرای هر طرح و پروژه عمرانی خدماتی شهری، مطالعه همه جانبه در تمام ابعاد مبتنی بر نیازسنجی و آسیب شناسی و پیش‌بینی و ارایه پیوست‌های لازم آن است لذا در سال جاری نباید هیچ پروژه عمرانی بدون مطالعات و طراحی اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد،در طرح دیدگاه خود پیرامون احداث بوستان ۱۸ هکتاری درمجاورت اتوبان قزوین - زنجان اظهار کرد:با توجه به اینکه این پروژه هیچ گونه مطالعه وطراحی ندارد و ردیف اعتباری نیز در بودجه سال جاری شهرداری قزوین برایش تعیین نشده ضرورتی برای اجرا ندارد .
 
وی با بیان اینکه در سال جاری نباید هیچ پروژه ای بدون مطالعه و طراحی اجرایی شود افزود:باید همه جوانب احداث بوستان ۱۸ هکتاری در مجاورت اتوبان بررسی کارشناسی و ارزیابی شود و بازدیدی هم توسط اعضای شورا از این مکان صورت گیرد.
 
اشدری همچنین تاکید کرد: مدیریت شهری قزوین باید به این نکته توجه داشته باشد که هیچ پروژه ای نباید خارج از بودجه سازمان اجرایی شود لذا باید برای هر پروژه منابع درآمدی وردیف هزینه کرد آن مشخص باشد.
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین،در حال حاضر ضرورت ندارد که ۳۲ میلیارد تومان اعتبار که باید از سایر پروژه های پارکها و فضای سبز کسر و تامین شود برای پروژه بوستان ۱۸ هکتاری هزینه شود، براین اساس باید ضرورت پروژه و طراحی  آن و منابع درآمدی برای تامین اعتبار این کار مشخص شود تا بتوانیم دراین خصوص تصمیم گیری نماییم .
 
وی تصریح کرد: می توان از اعتبار برخی پروژه ها مانند توسعه آرامستان بهشت کوثر که طبق تائید و نظر شهردار این پروژه حتی ۲۰۰ سال آینده را تامین می کند؛در حال حاضر قسمتی از منابع این پروژه را که به آینده دورتر مرتبط است را برای برخی پروژه های اولویت دار استفاده نمود. پیشنهاد می شود از اعتبار برخی پروژه ها که اولویت کمتری دارند و ضرورت اجرا ندارند برای برخی پروژه های اولویت دارد و مهم شهر استفاده شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط