سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

اولویت بندی احداث دو تقاطع غیر همسطح در شهر قزوین در کمیسیون عمران شورا

جلسه کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین با دستور کار بررسی اولویت بندی و مدل سازی احداث دو تقاطع غیر همسطح در شهر قزوین با حضور مدیران و کارشناسان ترافیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور علی فرمانی رییس شورا و سایر اعضا ،عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک،جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک،عصار زاده مدیر درآمد و سایر کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی و اولویت بندی احداث تقاطع های غیر هم‌سطح در شهر قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش؛ عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در این جلسه در توضیحاتی با بیان اینکه طبق مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قزوین باید ۴۲ تقاطع غیر همسطح احداث شود اظهار کرد: از این تعداد پروژه تقاطع غیر همسطح، ۱۶پروژه احداث شده است و طبق بررسی ها می توانیم ۱۳ پروژه دیگر را براساس نیاز شهر در دستور کار احداث قرار دهیم .

وی افزود: بایستی بروز رسانی و شبیه سازی شبکه معابر  شهر قزوین در نرم افزار TRANSCAD اتقاق بیفتد و برای این موضوع باید داده ها بروز شوند و براساس تحلیل اطلاعات تصمیم سازی در خصوص تقاطع های عیر همسطح صورت می گیرد.

در ادامه  رمضانی مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ،به تشریح مطالعات پروژه احداث تقاطع های غیر همسطح اشاره نمود و گفت؛بروز رسانی مطالعات جامع حمل و نقل در ابتدای امر ضروری است و در این راستا باید برداشت داده های تردد،داده های مکانی و کاربری زمین، ساخت شبکه معابر طرح هندسی، تقاطعها و تبادل های بر اساس وضع موجود، تخصیص داده های برداشت شده به شبکه معابر،به روز رسانی مدلسازی شرایط ترافیکی و شبکه حمل و نقل صورت گیرد.

رمضانی همچنین به جزییات هر کدام از این مباحث مذکور اشاره نمود و توضیحاتی پیرامون هر کدام از آنها ارایه نمود.

وی انجام کار برداشت داده های حجم تردد را از هفته آینده ذکر کرد و گفت : این کار توسط دوربینهای نظارتی و دوربینهای کنترل سرعت و پلاک خوان انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ساخت سناریو در نرم افزار براساس احداث هر تبادل بررسی اثرات ترافیکی ناشی از احداث و در نهایت انتخاب بهترین سناریو برای احداث تقاطع  از جمله مواردی است که باید در نرم افزار مناسب و معتبر پیاده سازی شود.

گفتنی است ؛ اعضای کمیسیون بر لزوم زمان بندی مناسب اجرای  پروژه ها، بررسی همه جانبه احداث تقاطع های غیر هم‌سطح و مکان پروژه ها و کیفیت اجرای پروژه،توحه به پیوستهای اجتماعی در اجرای طرح تاکید نمودند.

در بخش دیگر جلسه در خصوص لایحه تعرفه پارکینگ‌های عمومی تحت نظارت شهرداری قزوین که توسط فرمانداری قزوین مغایرت اعلام شده بود تصمیم گیری شد و مقرر گردید طبق مصوبه قبلی شورا در این خصوص اقدام شود.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط