یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۱

در جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

کاهش زمان بررسی رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد

در جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین که با هدف هم اندیشی و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شهرسازی شهرداری قزوین برگزار شد بر لزوم رفع مشکلات موجود در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در قالب نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه شهرسازی به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور مهدی مهدی خانی و فصیحی رامندی از اعضای کمیسیون، معاون منطقه دو شهرداری، دبیر کمیسیون ماده صد، مسؤلین و کارشناسان شهرسازی مناطق چهار گانه شهرداری قزوین در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛مهری السادات تقوی رییس این کمیسیون در سخنانی بر لزوم همکاری و تعاملات بیشتر میان کارشناسان و مدیران شهرسازی در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد شد و گفت: باید در راستای حل مشکلات و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد نواقص پرونده ها و برقراری وحدت رویه در این حوزه رعایت شود.

وی افزود: رسوب پرونده ها ،به روز نبودن عکسهای ارسالی به کمیسیون ماده صد و مواردی از این دست از جمله مشکلاتی هستند که باید در این جلسه هم اندیشی به آنها پرداخته شود تا بتوانیم زمان رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد را کاهش دهیم.

در ادامه ،مهدی خانی نایب رییس این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد و تسهیل در روند رسیدگی  و رضایت مندی شهروندان تاکید نمود.

فصیحی رامندی عضو این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم کار صادقانه و اخلاق مدارانه کارشناسان و مدیران شهرسازی در رسیدگی و تشکیل پرونده های کمیسیون ماده صد تاکید نمود و گفت: برخورد مناسب با مردم و انجام درست وظایف و کار صادقانه و  هماهنگی لازم جهت رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد لازم و ضروری است .

ضیائی  معاون منطقه دو شهردادی قزوین نیز در سخنانی بر لزوم اجرای قانون در کمیسیون ماده صد تاکید کرد وگفت:طبق قانون باید در طی یک ماه رأی پرونده در کمیسیون صادر شود و پرونده ها نباید در مناطق نباید باقی بمانند.

وی تصریح کرد:  طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صدباعث ایجاد خسران و ضرر به مالکین و مدیریت شهری خواهد شد.

در ادامه مدیران و کارشناسان شهرسازی مناطق چهار گانه شهرداری قزوین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

براساس این گزارش؛کمبود تجهیزات و امکانات از قبیل دوربین عکاسی،عدم آشنایی و شناخت اعضای کمیسیون از شهر و قوانین ،نگاه قضایی به کمیسیون ماده صد، عدم اجازه ورود مالکین برای تخلف یابی در پرونده ها،عدم اصلاح پرونده ها پس از صدور رأی در کمیسیون،اصلاح ساختار در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد،برگزاری جلسات کمیسیون ماده صد در منطقه تشکیل پرونده،ارسال مدارک عکس و جداول کمیسیون ماده صد از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود که توسط مدیران شهرسازی مناطق شهرداری قزوین بیان شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط