سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

تقوی،

فرهنگسرا باید محل توانمند سازی و آموزشهای شهروندی باشد

توجه به فرهنگ سازی و آموزشهای شهروندی در مراکز خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای شهرداری قزوین مغفول مانده است و این مهم باید در دستور کار سازمان فرهنگی - ورزشی قرار گیرد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین  در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: اعضای شورای ششم سابقه فرهنگی زیادی دارند و در این دوره انتظار می رفت که فرهنگسراهای شهرداری به عملکرد واقعی خود نزدیک تر می شدند که این امر محقق نشد و به نتایج مطلوبی در این حوزه نرسیدیم .
 
دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: تاکیدات کمیسیون فرهنگی شورا مبنی بر اداره تخصصی فرهنگسراها و توجه به آموزشهای شهروندی و تغییر در نحوه مدیریت این مراکز مورد توجه قرار نگرفته است .
 
وی با بیان اینکه اقدامات و خدمات فرهنگسراها باید با مراکز آموزشی دیگر متفاوت باشد خاطر نشان کرد: طبق تجربیات سایر شهرها باید تلاش کنیم تا روح درآمدزایی محور فعالیت های این مراکز را منحرف نکند و برای شهر و شهروندان تأثیرگذار باشد و به غنی سازی اوقات فراغت نیز کمک کند.
 
رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرقزوین ،تاکید کرد: توجه به فرهنگ سازی و آموزشهای شهروندی در مراکز خانه های فرهنگ و فرهنگسراها مغفول مانده است و  این مهم باید در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی قرار گیرد .
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین ، تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها و خانه های فرهنگ  و بهره گیری از سمن ها را برای عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری خواند و برآن تاکید کرد .

تصاویر مرتبط