سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۰

فرمانی،

تسریع در آغاز احداث میدان میوه وتره بار مرکزی قزوین / مصوبات شورا لازم الاجراست

رییس شورای اسلامی شهرقزوین خواستار تسریع در آغاز احداث ابر پروژه میدان میوه وتره بار مرکزی قزوین شد .

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،علی فرمانی رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری و ارایه گزارش طراحی میدان میوه وتره بار مرکز ی قزوین برگزار شد اظهار کرد: احداث پروژه میدان مرکزی میوه وتره بار قزوین یکی از ابر پروژه های مدیریت شهری قزوین است که در روکش بودجه لحاظ شده و دارای اولویت اجرا از نگاه اعضای شورا می باشد .
 
وی افزود: متاسفانه چهار ماه از سال گذشته است و هنوز این پروژه در مرحله طراحی است و مشخص نیست مدیریت شهری چه برنامه ای برای اجرا و آغاز پروژه دارد.
 
 فرمانی با طرح این سوال که مطالعات در راستای سرمایه گذاری این پروژه در چه مرحله ای است ؟ خواستار آسیب شناسی طرح به لحاط بعد مسافت و سایر موارد کارشناسی در اجرای طرح نیز شد.
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد:در حال حاضر اگر شهروندی بخواهد از میدان میوه خرید کند باکرایه حداقلی و زمان کمتر می تواند به میدان واقع دردوراه همدان برود و خریدکند و حالا اگر بخواهیم میدان میوه و تره‌بار را به ۱۸کیلومتری مرکز شهر جابه‌جا کنیم، برای کسانی که می‌خواهند جزئی خرید کنند، آیا طراحان پروژه میدان مرکزی تره‌بار این مسیر طولانی که باید مردم بروند و برگردند را بررسی کرده و راهکاری برای آن دارند؟ برای مثال آیا به مردم برای طی این مسیر یارانه یا سوبسیدی داده می‌شود تا خرید از این مسیر طولانی جذابیت داشته باشد.
 
 رییس شورای اسلامی شهر قزوین ،همچنین در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهرقزوین گفت:مصوبات شورا لازم الاجراست اما متاسفانه طی بازدیدی که از سایت پاکسار(محمد آباد) داشتم هنوز مصوبه توقف پروژه تصفیه شیرابه اجرایی نشده و همچنان مشغول کار هستند اگر این روند پیش رود شهردار باید پاسخگو باشد .
 
 وی همچنین در بخش دیگری از جلسه خواستار تحقق بودجه فرهنگی سازمان تاکسیرانی شدو گفت:انصافا از لحاظ فعالیتهای فرهنگی و ورزشی سازمان تاکسیرانی اقدامات خوبی داشته و جزو سازمانهای پویای شهرداری قزوین است و لذا ضرورت دارد تا بودجه این بخش سازمان محقق شود.  

پایان پیام/

تصاویر مرتبط