سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۰

حق شناس،

شفاف سازی در پرداخت تسهیلات به پرسنل شهرداری قزوین

شهرداری نسبت به شفاف سازی نحوه پرداخت تسهیلات به پرسنل اقدام کند.

  محسن حق شناس نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی این شورا خواستار شفاف سازی پرداخت تسهیلات به پرسنل شهرداری از محل بانک مهر و رسالت توسط شهرداری قزوین شد و گفت: شورا با افتتاح حساب شهرداری در بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک رسالت  به منظور ارایه تسهیلات به پرسنل موافقت نمود اما متاسفانه مشخص نیست به چه کسانی تسهیلات اعطا شده است؟ گزارش به ما رسیده کسی از این بانک وام  اخذ نموده که اصلا در سیستم شهرداری وجود ندارد و یا اینکه دو نفر با شرایط یکسان دو وام با مبلغ متفاوت یا دوره بازگشت متفاوت دریافت کرده اند.

وی ادامه داد:  وقتی از معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در خصوص این نوع از وام های خارج از ضابطه سئوال می کنم که بر چه اساسی  به اینها وام پرداخت کرده اید ؟ اظهار بی اطلاعی می نمایند . پس چه کسی وام ها را تصویب و پرداخت کرده است ؟
 
وی در ادامه گفت: براساس قانون شهردار می تواند بخشی از وظایف خود را به نیروهایش تفویض نماید که در این خصوص حتما باید از شورا مجوز بگیرد که این مهم تاکنون انجام نشده است.

حق شناس افزود: قرار نیست اختیارات ناشی از  اعتبار چند هزار میلیاردی در اختیار برخی  افراد باشد که بعدها نتوانیم از نحوه عملکرد دفاع کنیم، اصلاح فرآیندها تکلیف ماست و باید در این خصوص شهرداری قزوین پاسخگوی شورای اسلامی شهر باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط