یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین :

اجازه نمی دهیم با آبروی شورا بازی شود

اعضای شورا به دنبال شفاف سازی و اجرای کارها بر اساس روال قانونی هستند و اجازه نخواهند داد با آبروی افراد بازی شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد از عملکرد شهردار قزوین در عدم اخذ مجوز از شورا و عدم رعایت روال تشریفات قانونی برای مازاد هزینه ها در پروژه تصفیه شیرابه پسماند در سایت پاکسار(محمد آباد) انتقاد نمود و گفت: طی بازدیدی که از سایت پسماند پاکسار داشتم ،مشخص شد که هزینه های انجام شده در پروژه تصفیه شیرابه هیچ کدام مجوز  شورا ندارد و علی رغم پیگیری این موضوع از جانب شورا جواب قانع کننده ای دریافت نمی کنیم .

وی با بیان اینکه تمامی اسناد و مدارک این پروژه را بررسی نموده ام،تصریح کرد: هر فردی که الفبای کار اجرایی را بلد باشد متوجه می شود که دستگاه نظارت نمی تواند پولی پرداخت کند پس چطور می شود که سازمان مدیریت پسماند که خود دستگاه نظارت در این پروژه است در این پروژه اسناد مالی را با کدام مجوز پرداخت کرده است؟

وی تاکید کرد: در این ماجرا گرفتار بازی معیوب عدم توان فنی و تخصصی شده ایم که اگر جلویش را نگیریم در آتیه دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

حق شناسی تصریح کرد: به سلامت نیروها باور داریم اما انتظار نداشتیم مدیر جدید منصوب شده پسماند را  برای تایید و پرداخت اسناد زیر فشار قرار دهند  و این گونه شود که مدیر خوب و پاکدست ما بگوید عطای این پست را به لقایش بخشیدم؛ لذا باید نظارت و بازرسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با بیان اینکه این مسائل نشان می دهد برخی افراد می خواهند شورا را دور بزنند، تاکید کرد: ما به مدیریت شهری در تحقق ترک تشریفات این پروژه اعتماد کردیم و جواب اعتماد ما اعتماد است، نه اینکه بدون هماهنگی با شورا و اخذ مجوزات لازم اقداماتی انجام دهند که جایگاه شورا زیر سوال برود.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه می خواستند اطلاعات غلط به ما بدهند، تصریح کرد: با این اوضاع اعتماد میان شورا و شهرداری خدشه دار خواهد شد، لذا بنده در موضوع مالی از آبرویم نمیگذرم چرا که این موضوع تیغ آبروی آدم است .

حق شناس یادآورشد: نظر ما این است که تا شفاف شدن هزینه های صورت گرفته و اخذ  مجوزات لازم فعلا از ادامه کار پروژه  جلوگیری شود و هر کسی که دست اندرکار پروژه بوده پاسخ دهد که چرا اشتباه کرده است؟  

حق‌شناس  خاطر نشان کرد: در این پروژه روال قانونی کار طی نشده است به عنوان مثال در این طرح برای خرید یک دیگ تصفیه شیرابه بخار یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بدون مجوز شورای شهر هزینه شده است.

وی افزود: در جلوگیری از اجرای پروژه تصفیه شیرابه نیت ما زیرسوال بردن کسی نیست، اما با آبروی خود هم بازی نمی کنیم و دنبال شفاف سازی و اجرای کارها بر اساس قانون و مصوبه شورا هستیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در این پروژه شأن شورا رعایت نشده است ، خطاب به اعضای شورا تصریح کرد: معتقدم اگر صلاح بدانید یکبار هم که شده جلوی  روال معیوب  گرفته شود تا دفعه بعد شاهد این‌ رویه نباشیم. مگر شورا برای اعطای مجوز  هزینه های چند ۱۰ میلیاردی به شهرداری در ظرف چند دقیقه  تصمیم گیری نکرده مگر نهایت همکاری را مصروف نداشته ؟ آیا اعتماد را جز با اعتماد و شفافیت باید جواب داد ؟

 وی در بخش دیگری از سخنانش  از تلاش ها و زحمات نیروهای خدوم و زحمکتش کف میدان خدمات شهری از جمله عوامل سازمان مدیریت پسماند و پاکبانان زحمتکش و مجموعه تیم مدیریت شهری که در مراسمات عزاداری در دهه اول محرم پای کار بودند و حرمت شهر و شهرداری را حفط نمودند، قدردانی نمود .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط