سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۰

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی طرح احداث بوستان باغستانی قراد آباد

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین طرح احداث بوستان باغستانی قرادآباد با حصور مدیران و کارشناسان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه و با هدف بحث و بررسی پیرامون احداث بوستان باغستانی قرادآباد در محل تالار مردم این نهاد برگزار شد.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت حفظ باغستان سنتی قزوین خاطر نشان کرد: معرفی ظرفیتهای باغستان سنتی قزوین به شهروندان و ایجاد شرایط خوب برای استفاده مردم باعث حفط و حراست از این میراث کهن خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث بوستان قراد آباد در جهت حفاظت از باغستان سنتی در روکش بودجه به عنوان پروژه اولویت دار مطرح شده است و باید توسط مدیریت شهری اجرایی شود و هیچ عامل بازدارنده ای در کنار این پروژه نباید داشته باشد.

به گفته اشدری باید امنیت و اقتصاد گردشگری در باغستان و احداث این بوستان مورد توجه قرار گیرد و از تجارب و نظرات باغداران استفاده شود.

وی، همچنین از تشکیل جلسه آینده کمیسیون با محوریت احداث بوستان قرادآباد با حضور آقای صباغی  شهردار قزوین خبر داد.

براساس این گزارش؛ قاسمی مدیر منطقه  به ارایه توضیحاتی پیرامون طرح تملک و رفع معارضین در محیط اجرا و احداث بوستان قرادآباد پرداخت.

همچنین در این جلسه ،با توجه به تعدیل و کاهش یک سوم ابنیه در محل باغستان طرح جدید باغستان قرادآباد شامل طراحی فضای پارکینگ،فضاهای داخل باغستان، فضای پیک نیک،کارگاه باغبانی،مزرعه کودک و نوجوان، مسیر دسترسی پیاده ،ساختمان مدیریت،سرویس بهداشتی و فضای انبار  بازخوانی شد و مورد تبادل نظر اعصای حاضر در جلسه قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این جلسه بر لزوم دریافت استعلامات از میراث فرهنگی و مکاتبات مربوطه از نهادها تاکید شد.

در بخش دوم این جلسه ،به نکاتی در مورد تمهیدات برگزاری اجلاس و گردهمایی بانوان  بانوان جانباز قطع نخاعی در قزوین اشاره شد.

بر این اساس، سرویس بهداشتی مجهز،مشخص شدن محل استقرار میهمانان،توجه به اختلاف سطح در محل رستوران و هتل و پیش بینی نیازهای میهمانان برای میزبانی بهتر از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط