سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

نائب رییس کمیسیون بانوان تاکید کرد؛

لزوم نظارت حقوقی بر قراردادهای شهرداری قزوین /لایحه تهیه اطلس سرمایه گذاری اجرایی نیست

به نظر می رسد بخش حقوقی سازمانهای شهرداری قزوین بسیار ضعیف عمل می کند و هیچ نظارتی هم بر آیتم های موجود در قرارداد ها و توافقات وجود ندارد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، مهری السادات تقوی نائب رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه باید نظارت حقوقی در قراردادها و توافقات در شهرداری قزوین صورت گیرد اظهار کرد: عدم توجه به نظارتهای حقوقی  باعث شده تا در برخی از قراردادها طرف دوم (claim) یا مطالبه کند و شهرداری قزوین در مراجع قضایی محکوم و متحمل پرداخت خسارتهای سنگین شود.

وی با بیان اینکه مشاورین حقوقی شاغل در شهرداری قزوین به تعداد کافی وجود دارد ،  تصریح کرد: باید تمامی قراردادها از ذره بین حقوقی شهرداری عبور کند تا در مراجع قضایی متحمل خسارت نشویم .
 
تقوی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری اختصاص داشت در طرح دیدگاه خود پیرامون این مساله گفت: آیا قبول داریم که بحث سرمایه گذاری امری تخصصی است ؟ پس چطور ممکن است که مشاوران تهیه بسته های سرمایه گذاری نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام نمایند؟!
 
وی ادامه داد:شرکتهای مشاور که دارای درجه اقتصادی و شهرسازی باشند ، انگشت شمارند و چگونه قرار است این طرح را عملیاتی نمایند؟ لذا به نظر می رسد هم زمان را از دست بدهیم و هم فاز دوم و تهیه بسته های گردشگری مورد اشاره دراین لایحه به سرانجام نرسد و اجرایی نشود ،همچنین این قرارداد نقص‌های حقوقی زیاد و فاحشی دارد که در ادامه کار باعث اختلافات فراوان بین مشاور و شهرداری میشود .
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین همچنین در خصوص افزایش حق الزحمه رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین گفت: درآمد رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین به طور ماهیانه به نوعی تضمین شده است  و امینت شغلی آنها نسبت به آژانسهای سطح شهر بیشتر است ، به این دلیل در تعرفه آنها با آژانس های بیرون از شهرداری تفاوت وجود دارد .        
                                                                                                
وی ادامه داد:همانطوری که در پرداخت حقوق و مزایا در پرسنل اداری شهرداری توازنی برقرار نیست و کسی که کار می کند و کسی که کار نمی کند ، مزایای تقریبا یکسان اضافه کاری و تعطیل کاری دریافت می کند در کار رانندگان نیز این گونه است و نارضایتی در این بخش نیز وجود دارد.
 
تقوی همچنین خواستار راه اندازی اسنپ درونی در شهرداری قزوین شد و خواستار این شد که سازمان فاوا با تهیه برنامه مربوطه می تواند مشکل نارضایتی رانندگان را حل نموده و با استفاده از تجربیات شهرهای پیشرو در زمینه مثل مشهد دراین خصوص اقدام نمود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط