یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

حق شناس،

ضرورت تقویت سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین / درختان و فضای سبز در جریان ساخت وساز حفظ شوند

سامانه ۱۳۷ ویترین کوتاه ارتباطی شهرداری است و تقویت این حوزه باعث افزایش اعتماد و رضایتمندی شهروندان نسبت به مدیریت شهری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد پیرامون لایحه اجرای فوریتهای خدمات شهری در منطقه دو اظهار کرد: طبق آمار واطلاعات سامانه ۱۳۷شهرداری قزوین در بهترین حالت ممکن متوسط اجرای دستور و برطرف شدن مشکلات شهروندان ۱۲ روز است و در برخی مناطق ۲۵ تا ۲۶ روز طول می کشد تا کار انجام شود.
 
    وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ ویترین کوتاه ارتباطی شهرداری است افزود:باید سامانه ۱۳۷ تقویت شود تا هم ورود مردم به بدنه شهرداری کم شود و هم اعتماد مردم به مدیران از طریق فضای ارتباطی ایجاد  افزایش یابد.
 
 وی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در معاونت خدمات شهری منطقه دو و واحد ۱۳۷خاطر نشان کرد: تسریع در رسیدگی به پیام ها ومطالبات شهروندان در سامانه ۱۳۷ یکی از مطالبات مهم وجدی اعضای کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری می باشد،ضمنا در قرارداد ۱۳۷ شرط گذاشتیم که دستگاه نظارت فقط معاون عمرانی منطقه نباشد و واحد ۱۳۷ نیز به عنوان دستگاه ناظر بر پیمانکار باشد .
 
حق شناس  با بیان اینکه این موضوع باید به سایرمناطق نیز ابلاغ شود ، ادامه داد:لحاظ شدن واحد ۱۳۷ به عنوان دستگاه نظارت می تواند باعث افزایش قدرت اجرایی واحد ۱۳۷ شود وهمچنین پیمانکار نیز خود را ملزم به پاسخگویی به این واحد می داند.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین در قرارداد باید اولویت اقدام پیمانکار کارهای فوریتی باشد ودر تمامی اوقات شبانه روز کارها برای رفع مشکلات و رسیدگی به پیام های شهروندان انجام شود.
 
رییس کمیسیون شهرسازی خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین درادامه به گزارش اقدامات کمیسیون متبوع خود پرداخت و گفت:موضوع حفظ اشجار و فضای سبز در جریان روند ساخت وساز یکی از دستور کارهای این کمیسیون بود که مقرر گردید تا به صورت ماهیانه گزارش حوزه شهرسازی از صدور پروانه پروانه ساختمانی به سازمان فضای سبز ارسال شود و همچنین در نقشه های معماری با همراهی سازمان نظام مهندسی تا آنجایی که امکان دارد جهت احداث پارکینگ و ساخت و ساز درختان قطع نشوند.
 
وی تصریح کرد:همچنین سازمان فاوای شهرداری نیز مکلف شد تا نسبت به ایجاد هماهنگی بین حوزه شهرسازی و فضای سبز و هوشمند سازی این حوزه اقدام نماید.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط