سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین؛

بی نظمی مالی در شهرداری قزوین زمینه ساز فساد است

مدیران مالی سازمانها ومناطق عامل ذیحساب ما هستند و باید از شورا مجوز بگیرند، عدول از مسیر قانونی راه را برای ایجاد فساد فراهم خواهد کرد.

محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه هر مسیر غیر قانونی زمینه را برای فساد مهیا می کند  اظهار کرد: اخیرا خبردار شدیم که بابت پول میلگرد دستور دادندکه شهرداری های چهار منطقه فاکتوری میلگرد را که جای دیگری خریداری شده را بخرند و پول را بدهند و کار را بچرخانند اولا حسابها متمرکز است و مصداق تخلف بارز است.
 
وی ادامه داد: وقتی ما از حد طبیعی نظارتمان می گذریم خیلی از اتفاقات غیر قانونی دیگر هم مشخص می شود مدیران مالی مناطق و سازمانها باید از شورا مجوز بگیرند اما  ما به کدام مدیر مالی سازمانها و مناطق مجوز داده ایم ؟،این افراد عامل ذیحساب ماهستند از دیگر سو به خود آقای شهردار هم گفتیم که به معاون مالی که وظایفتان  را به وی تفویض کرده اید  باید از شورا برای این تفویض مجوز بگیرید، اما انجام نشد. در حال حاضر نیز همین اتفاق است و مدیران مالی سازمانها و مناطق عامل ذیحساب ما هستند و فکر می کنم این رویه بی نظمی ادامه دار شده است و لذا هر کسی از قانون عدول کند به سمت فساد می رود و این طبیعی است .
 
حق شناس در ادامه جلسه پیرامون تصمیم گیری در خصوص افتتاح پروژه کمربندی آیت اله باریک بین ( کمربندی شرق ) گفت: بسیاری از توجهات و اعتبارات در مدیریت شهری به سمت این پروژه هدایت شد و حتی بیشتر از اعتبارات نیز برای آن صرف شده است لذا اگر این پروژه که در دوره های مختلف مدیریت شهری و شوراها پیگیری و اجرا شد،  تکمیل و به بهره برداری برسد شاهد خواهیم بود تا تمرکز مدیریت شهری به سایر نقاط شهر نیز جلب شود .
 نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  با انتقاد از عملکرد شهرداری قزوین در پرونده های توافقات ملکی گفت: مدتی قبل به دلیل رکود در بخش مسکن لایحه واگذاری 12 قطعه زمین شهرداری به صورت تقسیط و با درصدی کاهش قیمت کارشناسی از سوی مدیریت شهری به شورا ارایه شد که مورد تصویب قرار گرفت ولی حالا چه اتفاقی افتاده است که برای یک مترزمین در بر  خیابان شهید انصاری لایحه ای ارایه شده که قیمت کارشناسی آن 400 میلیون تومان است؟ اگر با این لایحه موافقت نماییم یعنی کمک کرده ایم که سر مردم بلا بیاوریم و این نوع بدترین ظلم است .
 
حق شناس همچنین درخصوص نامه شهرداری پیرامون کلنگ زنی پروژه فاز سوم بهسازی نسیم شمال گفت: شهرداری  باید برای اجرای پروژه  های کلان از شورا مجوز گرفته  و چگونگی اجرای  آن طرح را در صحن شورا ارایه کند، در حالیکه برای این پروژه لایحه ای به شورا ارایه نشده است لذا افق و دورنمای این پروژه هنوز مشخص نیست و باید ابعاد و زوایای اجرا برای اعضای شورا روشن شود و سپس نسبت به کلنگ زنی آن اقدام کنیم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط